Un camió xoca contra el monument a la Sardana de Montjuïc i arrenca un braç i el cap d’una de les figures

L'empresa responsable assumeix la reparació després que el vehicle provoqués la mutilació d'una figura del conjunt escultòric

04 de setembre de 2026 a les 16:09h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

El passat 19 d'agost, un camió vinculat a una empresa privada va impactar contra el monument dedicat a la sardana, ubicat a Montjuïc, ocasionant greus desperfectes. Segons ha avançat La Vanguardia i han confirmat fonts municipals a l'ACN, l'accident va provocar que una de les figures perdés un braç i el cap.

Davant aquest succés, els responsables de l'empresa, que realitzava una activitat en aquesta àrea, van contactar immediatament amb el districte per comunicar-los l'incident. A més, van reconèixer la seva responsabilitat i es van comprometre a cobrir les despeses derivades de la reparació. Tal com han indicat des del consistori, pròximament es definirà amb l'empresa el procediment més adient per dur a terme la restauració de l'escultura.

L’obra i el seu valor històric

La Sardana és obra de l’escultor Josep Cañas, amb col·laboració de Carles Amadon. Aquesta peça artística està composta per vuit balladors units pel gest simbòlic de les mans entrellaçades. Va ser creada l’any 1965 i porta inscrita la frase "La sardana és la dansa més bella".

L’escultura es va inaugurar oficialment el 19 de març de 1966. Posteriorment, el 25 d’abril del 2009, s’hi va afegir una placa commemorativa amb la inscripció "Barcelona a la colla sardanista Violetes del Bosc".

Danys previs i intervencions anteriors

No és la primera vegada que aquest conjunt sofreix actes vandàlics o desperfectes. L’any 2022 es va haver d’intervenir per reparar-lo després que al 2020 aparegués malmès: algunes parts trencades i altres desaparegudes van requerir tasques urgents per recuperar-lo.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit