Una de cada tres pimes del programa 'Accelera el creixement' incrementa la seva facturació

El projecte de la Diputació de Barcelona i Pimec ha comptat amb la participació de 647 empreses en les 13 edicions realitzades

16 de juliol de 2025 a les 11:20h

Un total de 50 empreses de la província de Barcelona han participat en la 13a edició del programa ‘Accelera el creixement’. Aquesta iniciativa, que promouen la Diputació de Barcelona i Pimec, té l’objectiu de dotar les pimes d’un pla de creixement i d’acció, així com d’eines de suport per portar-lo a terme. Els resultats demostren que el programa té un impacte directe en el negoci de les empreses participants: més del 30% incrementa la seva facturació després de passar pel programa; el 25% augmenta la plantilla, i el 76% ha introduït nous productes i serveis, entre altres canvis.

Durant les 13 edicions que s’han fet fins ara, ja han participat en el programa ‘Accelera el creixement 647 empreses. La majoria procedeixen del Vallès Occidental (25%), Baix Llobregat (20%) i Vallès Oriental (14%); tenen una mitjana de 41 treballadors/es, desenvolupen la seva activitat al sector industrial (56%) i facturen una mitjana de 3 milions d'euros.

En els 9 mesos que dura el programa, persones expertes en diferents de gestió empresarial acompanyen les pimes participants, que treballen en un pla de creixement i compten amb suport per executar-lo. El programa les ajuda en aspectes com ara la transformació digital, les millores en la comercialització de productes i serveis, l’estructura financera, la internacionalització o l’organització empresarial.

L’acte de lliurament de diplomes ha tingut lloc a la sala d’actes del Museu Marítim de Barcelona i ha comptat amb la participació del gerent de serveis de Promoció Econòmica i Ocupació de la Diputació de Barcelona, Roger Pumares, qui ha destacat el bon resultat del model de col·laboració pública-privada: “El programa ‘Accelera el Creixement’ ens demostra que sumar ingredients pot donar com a resultat grans plats”. Pumares es va adreçar directament a les pimes participants i que han comptat amb el suport del programa: “A partir d’ara avançareu soles, però seguireu comptant amb el suport de la Diputació de Barcelona, de PIMEC i dels Ajuntaments. Les empreses participants al programa han obtingut molt bons resultats, un bon auguri de tot allò que li passarà a les empreses d’aquesta edició”.

Per la seva part, el director gerent de Pimec, David Giménez, ha valorat molt positivament l’impacte del programa, destacant que “edició rere edició estem ajudant les empreses a ser més competitives, sostenibles i eficients, cosa que reforça tot el teixit econòmic del país”. En aquest sentit, ha animat les pimes catalanes a sumar-s’hi per avançar en la resolució dels reptes que afronten habitualment, subratllant que l’enfortiment del teixit empresarial repercuteix directament en el benestar col·lectiu, ja que les petites i mitjanes empreses “són el motor de l’economia real i essencials per generar ocupació i riquesa al territori”.

Les 50 pimes que participaran a la pròxima edició del programa, que arrencarà al mes de setembre, ja han estat seleccionades entre les 77 candidatures presentades.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit