Troben sa i estalvi el surfista desaparegut a Gavà enmig del temporal

El 112 rep prop de 900 trucades pel temporal d'aquest dissabte

27 de desembre de 2025 a les 18:45h
Actualitzat: 27 de desembre de 2025 a les 19:54h

Els serveis d'emergències han estat buscant una persona que havia desaparegut a Gavà (Baix Llobregat) quan estava fent surf enmig del temporal. Ho ha explicat en declaracions a la premsa aquest dissabte el cap de guàrdia dels Bombers de la Generalitat, Moisès Galán, que ha comparegut al costat de Solé i ha dit que el dispositiu de recerca amb Salvament Marítim ha permès localitzar. Finalment, han trobat amb vida el surfista

Galán ha comparegut al costat de la subdirectora de Protecció Civil, Imma Solé, que ha fet una crida a la població perquè es mantingui alerta davant la crescuda de rius i l’acumulació de neu que està provocant el temporal.

Fins a les 18.00 hores d’aquest dissabte, el telèfon d’emergències 112 ha rebut 891 trucades relacionades amb el temporal, principalment del Barcelonès (175), Maresme (85) i Gironès (75). La situació és especialment preocupant al Ripollès, on continua nevant i diverses carreteres estan tallades o requereixen l’ús obligatori de cadenes.

Solé ha lamentat que hi ha conductors que no porten el material necessari per conduir sobre la neu, fet que ha provocat que quedin encallats en algunes vies. Els Bombers han hagut de rescatar persones atrapades a la GI-4016 i a l’N-260, que continuen tallades per la nevada.

Protecció Civil insisteix a mantenir-se vigilant fins a ben entrada la nit, tant per les precipitacions com per les crescudes de rius i rieres, especialment al nord-est del país, i recomana evitar desplaçaments i informar-se de l’estat de les carreteres abans de sortir.