Bonificació del 30% de la taxa de residus pel porta a porta de Sarrià

Avatar photo

Aquesta bonificació s'aplicarà als veïns que facin més de 40 aportacions d’orgànica a l’any

La recollida porta a porta de Sarrià Vell incorporarà noves millores al servei amb la implementació de la bonificació del 30% de la taxa de recollida de residus a aquells veïns i veïnes de l’àmbit del porta a porta i que facin més de 40 aportacions d’orgànica durant l’any.

A partir d’ara, la recollida de la fracció orgànica es recollirà amb cubells individuals vinculats a cada domicili per poder registrar-ne el nombre d’aportacions i poder aplicar la bonificació. Durant les pròximes setmanes es vincularan els cubells als habitatges i es repartiran nous cubells als habitatges que no en tenen o els que el tenen en mal estat.

Des de l’1 de gener aquest sistema de bonificació també està implementat en el servei porta a porta de Sant Andreu de Palomar i se suma a la bonificació per l’ús dels punts verds, que suposa una reducció de fins al 14% de la taxa de residus segons el nombre d’usos anuals.

A més de garantir l’accés a la bonificació de la taxa, s’implementen millores amb l’objectiu d’incrementar la recollida selectiva i la participació ciutadana, reduir els abandonaments i millorar la comunicació amb els usuaris.

Aquests ajustos es concreten en la instal·lació de set bústies de residus d’higiene íntima amb control d’accés que permetrà tenir menys bosses a peu de carrer. També s’activa un servei de recollida a domicili per a persones grans o amb mobilitat reduïda i la recollida porta a porta dels residus comercials de totes les fraccions amb un servei específic d’atenció comercial porta a porta.

La comunicació del servei es reforça amb la posada en marxa d’un servei d’atenció telemàtica i presencial, l’Oficina del Porta a Porta, que se situarà inicialment al carrer Anglí, 31, que és on hi ha l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de Sarrià-Sant Gervasi. També s’inicia un servei d’atenció i seguiment a peu de carrer i l’activació de la web app ciutadana porta a porta. Aquesta eina digital és un projecte per impulsar la corresponsabilització i la transparència en la recollida dels residus.

El  sistema de recollida selectiva porta a porta al casc antic de Sarrià Vell va ser el primer que es va implementar a la ciutat de Barcelona. Va començar el 2018, a partir d’una demanda de l’Associació de Veïns de Sarrià que va plantejar la necessitat d’un canvi en el sistema de recollida de residus per al barri.

 

Objectiu europeu: 55% de recollida selectiva al 2025

Barcelona s’ha de dotar de les eines necessàries per complir el que estableix tant la Directiva europea 2018/851 del Parlament Europeu i del Consell Europeu, com el Programa Metropolità de Prevenció i Gestió de Recursos i Residus Municipals 2017-2025 (PREMET25) i l’Acord Metropolità pel Residu Zero de febrer de 2019, que marquen com a objectiu arribar al 55% de recollida selectiva el 2025, el 60% el 2030 i el 65% el 2035.

Actualment a Barcelona la recollida selectiva es troba estancada al voltant del 38%. Cada habitant de de la ciutat genera cada any un total de 493 Kg de residus, dels quals 308 es recullen com a fracció no selectiva, és a dir, fracció rebuig. Les emissions de gasos d’efecte hivernacle derivades de l’àmbit dels residus varien en funció de la gestió que se’n fa. El tractament finalista, abocador o valorització energètica (incineració), que és el que s’aplica a la fracció rebuig, és el que més emissions de CO2 genera, per tant la recollida selectiva i el reciclatge són l’opció que més es compromet amb la reducció de les emissions.

A més, separar els residus en les diferents fraccions abarateix de forma notable el cost econòmic de la gestió. Quan no se separa, el procés de recollir i reciclar té un cost més alta per a cada habitant. El cost actual (amb el 38% de selectiva) de la recollida de residus a la ciutat se situa als 191 per llar i any. Si la recollida selectiva se situés al 60% el preu baixaria a 163 euros per llar i any i al 70%, a 150 euros per any i llar. Cal tenir en compte que el cost i recollida de la fracció rebuig és de 206 euros per tona, en canvi la fracció orgànica té un cost de 124 euros per tona i el tractament de paper i vidre és d’aproximadament 45 euros la tona, més de quatre vegades més econòmic que el tractament de rebuig.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Olimpíada Escolar de Reus celebra la seva 40a edició

Notícia següent

VÍDEO: Una furgoneta envesteix un altre vehicle

Notícies relacionades