Divendres, 14 de febrer de 2025
És notícia

Bellvitge lidera la cirurgia robòtica a Espanya amb un nou robot

Avatar photo
La nova maquinària permetrà arribar a les 1.200 intervencions anuals
Quart robot quirúrgic Bellvitge
Quart robot quirúrgic Bellvitge

L’Hospital de Bellvitge ha incorporat un quart robot quirúrgic, fet que el converteix en el centre de l’estat espanyol amb més maquinària d’última generació en l’àmbit de la cirurgia oncològica complexa mínimament invasiva. El nou robot, Versius, està desenvolupat per CMR Surgical i permet una rotació quatre vegades superior a la del canell d’un metge. A part d’oferir més precisió, també és singular perquè es pot traslladar a qualsevol dels 33 quiròfans que té l’hospital. Amb quatre aparells, Bellvitge estima que ara podrà fer 1.200 intervencions robòtiques anuals, 200 més que fins ara. Ginecologia i Urologia seran dues especialitats on s’incorporarà l’ús d’aquest nou robot, amb previsió d’ampliar-ho a altres àmbits.

El centre ressalta que la cirurgia robòtica d’última generació permet reduir la mida de les incisions, de manera que també s’escurça el període de recuperació. En un comunicat emès aquest dimecres, Bellvitge relata que la primera intervenció amb el nou robot ha estat una histerectomia per úter miomatós.

El nou aparell arriba quinze anys després que Bellvitge fos dels primers hospitals de l’estat espanyol en adquirir un robot quirúrgic, amb el qual va fer una extirpació de pròstata.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Crim Màlaga

Un detingut per l’assassinat d’un capellà nord-americà en un apartament turístic

Notícia següent
salo-tecnologia-manga-roses

El Saló Tecnologia i Manga arriba per tercer any a Roses els dies 15 i 16 de març

Notícies relacionades