Ryanair ha assegurat als passatgers afectats per la política de cancel·lacions que la companyia a obert una línia d’actuació on es dona l’opció de recuperar el 100% de l’import del bitllet o ve la possibilitat de reubicar el passatge en un altre vol.
Només aquest dimarts s’han cancel·lat 10 vols amb connexions entre Barcelona, Fez, París Beauvais, Torí i Maó.
El Ministeri de Foment, a través de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria, ha publicat a la seva pàgina web una nota informant dels drets de tots els passatgers de Ryanair que es vegin afectats per les cancel·lacions.
Per la seva banda, l’associació de consumidors Facua ha denunciat l’aerolínia davant d’aquest organisme estatal, a qui ha reclamat que li obri un expedient sancionador per l’anul·lació massiva de trajectes amb l’objectiu de recuperar la puntualitat després de les vagues, condicions meteorològiques i augment de vacances de pilots i personal de cabina.
Facua ha considerat que aquest argument és “inacceptable” i critica que justifiqui els retards en base a unes circumstàncies “previsibles” com és l’organització a nivell intern de la companyia.