Pel que fa a la nova urbanització, només queden per col·locar en els propers dies alguns elements de mobiliari urbà i retirar alguns elements com armaris elèctrics o instal•lacions.
L’objectiu principal de l’actuació ha estat augmentar l’espai per al vianant, revitalitzar l’avinguda i millorar la connexió entre barris per on conflueix l’avinguda, que uneix la plaça de Lesseps i la Via Augusta, als districtes de Gràcia i Sarrià-Sant Gervasi. La remodelació ha comptat amb una inversió total de 4,6 milions d’euros.
El projecte també inclou més espais de confort pels veïns, com més zones d’estada per al descans, més zones de pas pels vianants i més arbrat.
Amb la reurbanització, l’avinguda ha passat de tenir 4 carrils de circulació a tenir-ne’n tres, dos en sentit descendent –un per a autobús i un per a cotxes– i un únic carril en sentit ascendent compartit per a cotxe i autobús.
La disminució d’espai d’ús exclusiu per a vehicles ha fet possible guanyar-ne per als vianants. Així, tota l’avinguda conté voreres noves d’uns 4,5 metres, més amples que les d’abans de la remodelació. L’ampliació de voreres ha permès la plantació d’arbrat, una espècie pròpia de la ribera de les rieres, rememorant la riera de Cassoles.
La calçada és d’11 metres d’amplada, que donen cabuda als tres carrils de circulació i un carril addicional de 1,80 metres que va variant la seva funció al llarg del traçat, quedant per a càrrega i descàrrega, contenidors o aparcament de motocicletes.
Pel que fa a la il·luminació, s’han eliminat els fanals existents i se n’han ubicat de nous més eficients energèticament. Quant a la pavimentació, s’han utilitzat materials que milloren la reducció de la contaminació acústica. També s’han introduït dos punts de recàrrega per a motocicletes elèctriques.