Vols conèixer els millors remeis per a no roncar?

El ronc es produeix generalment quan el nas i la gola queden parcialment tancats. Això pot passar per moltes causes, i conèixer el seu origen és realment important per a poder solucionar el problema. No obstant això, i encara que hi ha tractaments mèdics per a combatre-ho, també existeixen alguns consells que podem realitzar per a fer que desaparegui o si més no, almenys aconseguir que es minimitzi el soroll.

Aquestes són algunes de les coses que podem fer per a millorar-ho:

– Beure molta aigua. A vegades el fet que el paladar i la gola estiguin deshidratats, és una raó perquè es ronca.

– Dormir en un llit articulat per poder mantenir el cap una mica elevat.

– Evitar els sopars copiosos. Si el que mengem abans de dormir és molt pesat, el diafragma pot acabar pressionat per l’estómac i es dificulta la respiració.

– Fer esport. Amb ell aconseguirem un doble objectiu. D’una banda, millorarem la respiració, ja que aprendrem a controlar-la, i per un altre, ens ajudarà a perdre pes, causa de moltes de les ronqueres.

 No menjar lactis a la nit. Aquests, provoquen en moltes persones, mucositats que impedeixen la respiració.

– Evitar l’alcohol. Aquest causa hipotonia i és, entre altres causes la culpable de provocar una major vibració de la laringe.

– Exercitar els músculs de la zona faríngia. Això pot aconseguir-se fent exercicis amb la llengua, tocar instruments de vent, cantar abans de dormir, o pronunciar repetidament certes paraules.

– Deixar de fumar, una altra de les grans causes.

– Dormir de costat. Per a aconseguir-ho, col·loca en el llit a la teva esquena algun obstacle que t’impedeixi donar-te la volta. Si per contra, ets dels quals et sents més còmode dormint cap amunt, utilitza un collarí cervical tou, semblant als que s’utilitzen dins el cotxe per dormir. D’aquesta manera la barbeta quedarà estesa i respiraràs millor.