Participen 200 estudiants a la primera First Lego League

S'ha celebrat a diferents espais de la UPC, on joves de primària i secundària han competit per veure qui troba la millor i més imaginativa solució pel cicle humà amb l'aigua

 La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha acollit aquest dissabte, 27 de gener el primer dels tornejos de la First Lego League a Barcelona. Uns 200 estudiants de primària i secundària han competit per veure qui troba la millor i més imaginativa solució pel cicle humà amb l’aigua. La idea és que els joves, que tenen entre 10 i 16 anys, aprenguin a pensar com a científics i enginyers i proposin solucions innovadores per millorar les diferents etapes del cicle humà de l’aigua. Els estudiants que hi han participat procedien de 17 escoles i instituts de Barcelona i una d’Esplugues de Llobregat i s’han distribuït en 22 equips. A quarts de 10 del matí s’ha inaugurat el torneig i s’ha donat pas a la presentació de projectes científics dels diferents equips. Tot seguit s’ha iniciat el joc de robots, on els equips han posat a prova les seves habilitats per les diferents missions plantejades en un temps limitat.
El premi Fundació Scientia al Guanyador se l’ha endut l’equip K^3, del col·legi Sant Ramon Nonat. El segon premi en aquesta categoria se l’ha emportat l’equip TEAM MACHINE, de l’escola Les Corts. El primer premi als Valors First Lego League ha estat per l’equip AQUABOX, de l’escola Ítaca. I el primer premi Aigües de Barcelona al Projecte Científic l’ha guanyat l’equip Be Pa Team, de l’escola Betània Patmos.

El cicle humà de l’aigua, el repte d’aquesta edició

Cada temporada la First Lego League proposa un nou repte relacionat amb una temàtica o problemàtica actual. El repte es resol amb el projecte científic –en què els equips utilitzen la seva creativitat per dissenyar una solució innovadora que resolgui un problema real relacionat amb la temàtica proposada– i el joc del robot –en el qual els equips han de dissenyar, construir i programar robots utilitzant la tecnologia Lego Mindstorms per superar una sèrie de missions de manera autònoma en un tauler de joc.

Durant les més de deu setmanes de preparació, els equips guiats per un entrenador construeixen, programen i exploren la seva solució de millora a una problemàtica identificada al voltant del repte i preparen una presentació dels resultats de la seva investigació, que defensaran al jurat a cada torneig. La intenció és que els joves investiguin i resolguin problemàtiques actuals, apliquin conceptes matemàtics i científics en la vida real, desenvolupin habilitats i competències com el treball en equip, la resolució de problemes i la comunicació, i participin i es diverteixin en el torneig.