La línia H16 de bus de Barcelona serà totalment elèctrica en dos anys

TMB vol que l'any 2030 ja no quedi cap vehicle dièsel a la xarxa i que tota la flota sigui sostenible

Pla general del conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi, en la presentació de la nova línia electrificada H16. 21 de novembre de 2019

La línia H16 de bus de Barcelona serà totalment elèctrica en dos anys, després d’una inversió de 12 milions d’euros, segons ha anunciat aquest dijous TMB. La línia, que uneix el Fòrum amb la Zona Franca, té 28 km, 71 parades i uns 21.500 usuaris diaris, i serà la primera totalment elèctrica de la xarxa. La implementació dels busos 100% elèctrics serà progressiva: actualment n’hi ha un 32%, l’any vinent seran el 80% i el següent ja ho seran tots. Els vehicles estaran preparats per recarregar-se a les cotxeres i a les parades terminals, on hi haurà pantògrafs situats al sostre. Les següents dues línies que s’electrificaran seran la V13 i l’H12.
L’objectiu de TMB és que l’any 2030 no quedi cap bus dièsel a Barcelona i que tota la flota sigui “mediambientalment sostenible i eficaç” amb tots els vehicles “elèctrics, híbrids o de gas natural”, segons ha explicat el conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi.

Actualment, la flota de busos de Barcelona inclou 394 vehicles dièsel, 388 de gas natural i 377 híbrids, així com també una quarantena de busos dièsel de baixes emissions. Amb les noves adquisicions, TMB preveu que els dièsel siguin 214 l’any 2021, els híbrids 391, els de gas natural 401 i els elèctrics 104. Aquestes xifres implicaran que la majoria de vehicles ja siguin sostenibles, una fita “molt important a Europa”.

La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha destacat la “vocació innovadora i de servei al ciutadà” de l’empresa i l’ha relacionat amb el “compromís de millora de transport públic” en un moment en què també s’està demanant als ciutadans un canvi d’hàbits per reduir les emissions, amb la Zona de Baixes Emissions.

L’objectiu de TMB és continuar en aquest mateix període 2019-2021 amb l’electrificació d’altres línies importants com l’horitzontal H12 i la vertical V3. “Totes són a la part baixa de la ciutat”, ha dit la presidenta de TMB, Rosa Alarcón. La línia elèctrica és una bona solució a la part més plana ja que no hi ha pujades que requereixen més potència. Alarcón ha destacat la reducció del soroll dels vehicles elèctriques i que com que no emeten “gasos contaminants ni partícules” que afecten a la salut.

Actualment, la línia H16 està dotada de set cotxeres on es pot carregar i d’una estació de recàrrega elèctrica en cadascun dels extrems de la línia. La càrrega ràpida en ruta es combina amb la càrrega lenta durant les nits a la cotxera. Endesa instal·larà dos nous equips de recàrrega ultraràpids mitjançant pantògrafs, “una espècie de braç mecànic que es desplega i s’acopla al carregador per iniciar la càrrega”, ha dit la representant d’Endesa, Isabel Buesa. Gràcies a això s’aconsegueix una capacitat de recàrrega del 80% de la bateria en tan sols 5-8 minuts.

L’objectiu és millorar la sostenibilitat i l’experiència del client, també amb una conducció que es preveu que sigui més progressiva i suau. “Un servei més silenciós i més sostenible” ha dit el conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Ricomà lliura els reconeixements del Gremi Comarcal d’Artesans Forners de Tarragona

Notícia següent

La Diputació de Tarragona referma el suport al sector turístic i aposta per la diversificació, l’àmbit rural i l’impuls de l’aeroport

Notícies relacionades