Entre les situacions que es podran abordar amb els continguts del nou web municipal hi ha el dol i la pèrdua de persones estimades, situacions de sobrecàrrega per la cura o la convivència continuada amb persones malaltes o dependents, situacions d’aïllament físic prologant o malestar per la pèrdua de llocs de treball i ingressos, entre d’altres.
Tot i que el web s’adreça a la població en general, està pensada específicament per a dones, persones grans i joves i adolescents, persones que estan afrontant situacions d’especial dificultat derivades de la covid-19, així com persones actives en xarxes de suport, equips professionals i de voluntariat dels serveis de proximitat.
La posada en marxa del nou web parteix de la base que amb la irrupció de la covid-19 no només s’ha desencadenat una crisi sanitària i social, sinó també emocional, que no té precedents per la seva dimensió i profunditat. Així ho han corroborat les entitats de la Taula de Salut Mental de Barcelona, o les més de 14.000 trucades que s’han gestionat a través dels diferents telèfons d’escolta.
El 72% de les persones ateses han estat dones i el 58% tenen entre 40 i 69 anys. A més a més, també s’han fet més de 700 atencions a través dels serveis adreçats a joves com l’Aquí T’Escoltem, el Centre per a Famílies Adolescents i el Konsulta’m. Igualment, les enquestes fetes per l’Oficina Municipal de Dades constaten que la meitat de les persones han sentit el confinament com a quelcom molt o bastant dur i fins a un 15% ho ha fet en soledat.
També s’ha observat un increment de les situacions de sobrecàrrega en persones cuidadores, un fort impacte de la mort i el dol, un aïllament i soledat especialment agreujades en el cas de la gent gran, un augment de la simptomatologia en persones amb trastorn mental o d’addicions, així com un increment de les situacions de risc i vulnerabilitat que se’n deriven.