Barcelona fa 3.000 trucades diàries a persones usuàries de la teleassistència per advertir sobre el coronavirus

77
Pla obert d'un tele operador del Servei de Teleassistència Municipal de Barcelona (Horitzontal).
L’Ajuntament de Barcelona està contactant diàriament per telèfon amb 3.000 persones usuàries de la teleassistència per advertir sobre el coronavirus, resoldre dubtes i fer aclariments. El Servei de Teleassistència Municipal té un volum de 88.095 usuaris a la capital catalana, majoritàriament persones grans i que viuen soles als domicilis. L’equip de tele operadores i telefonistes de la teleassistència ha incorporat 10 persones més per realitzar la campanya –que se sumen als 114 professionals existents- i tot el personal s’ha format per poder atendre els dubtes i les preguntes de les persones que truquen. Segons el consistori, ja s’han rebut 1.100 trucades sol·licitant informació sobre la covid-19, a una mitjana de 100 trucades diàries.
En l’estat inicial del coronavirus a la ciutat, la majoria de trucades cercaven assessorament i informació sobre el virus: simptomatologia o accions de prevenció per evitar el contagi. En els darrers dies, moltes d’aquestes trucades són per informar-se de la situació de la covid-19 a Barcelona. En tots aquests contactes telefònics tant els que es fan des de la teleassistència com en la resposta als que fa la ciutadania, els professionals del centre d’atenció aporten consells de prevenció a les persones usuàries, sempre segons les instruccions i els protocols marcats pel Departament de Salut.
184 trucades de persones amb símptomes de coronavirus
Des del començament de la campanya, el servei de teleassistència han rebut un total de 184 trucades de persones que manifestaven tenir símptomes relacionats amb el coronavirus. Aquests casos s’han derivat al CatSalut i al 061, i s’ha facilitat tota la informació de la qual disposa el servei de teleassistència per tal que des dels serveis d’emergències sanitàries es pugui gestionar la situació de la persona usuària. Pel que fa a les emergències, aquests darrers dies el servei està gestionant unes 100 emergències més de mitjana en relació a les que es podrien gestionar en un dels dies previs a la pandèmia.
Per poder dur a terme aquesta campanya específica, que va començar el dia 14 de març, el Servei de Teleassistència va reorganitzar la seva activitat i va reforçar els seus equips d’atenció telefònica per poder afrontar tant l’emissió com la recepció de trucades. En aquest sentit, s’han incorporat 10 telefonistes al Centre d’Atenció, que se sumen a les 114 telefonistes i tele operadores que ja tenia el centre abans de la crisi. També s’han incorporat 3 persones més com a tècniques de les unitats mòbils de la teleassistència, de manera que en aquests moments l’equip d’unitats mòbils està format per 23 tècnics.
Finalment, les trucades a les 1.600 persones grans ateses per Radars estant essent assumides pels tècnics del Servei VinclesBcn, en coordinació amb altres serveis com ara la teleassistència i els propis del Projecte Radars.