Les polèmiques que envolten la Cavalcada de Reis de Badalona no cessen. Si fa uns dies el malestar per la venda limitada d’entrades per veure l’arribada dels Reis Mags ja havia generat un fort debat entre la ciutadania, aquest 6 de gener, la festa s’ha vist afectada per un altre imprevist que ha alterat els ànims d’alguns dels assistents.
Després de la polèmica originada per la restricció d’entrades a l’Estadi Municipal, on només es van oferir poc més de 4.000 localitats, un nou contratemps ha marcat l’esdeveniment. Un problema tècnic en l’eix del remolc de la carrossa del Rei Melcior ha deixat aquesta unitat de la comitiva real inutilitzada, obligant els organitzadors a improvisar.
Afortunadament, el Rei Melcior ha fet màgia, tal com correspon a la seva condició, i ha pogut continuar la cavalcada en una altra carrossa de la comitiva. Tot i la solució improvisada, aquest incident ha causat un cert desconcert entre els espectadors, que ja havien començat a gaudir de l’espectacle quan el problema ha sorgit.
Malestar continuat per l’enfocament de l’esdeveniment
Les crítiques a la celebració de la cavalcada no s’aturen, i de fet, aquest nou contratemps ha augmentat la tensió entre la ciutadania. Si bé la cavalcada de Reis era un esdeveniment que omplia els carrers de Badalona d’il·lusió i màgia, les darreres edicions han estat marcades per la controvèrsia. Fa dos anys, els Reis ja no arriben per mar, com era la tradició, i l’activitat s’ha traslladat a l’estadi municipal, on l’accés és limitat amb entrades prèvies.
Molts badalonins han lamentat aquesta situació, considerant que el trasllat a un recinte tancat implica una “privatització” d’un acte històricament obert a tothom, tal com va informar TOT BADALONA. La queixa principal gira al voltant de la manca d’espai per a tots aquells nens i nenes que volien veure de prop l’arribada dels Reis Mags, però ja que no van poder obtenir entrades pel ràpid esgotament d’aquestes.