Dilluns, 19 de maig de 2025
És notícia

Més de 300 esportistes participen en la cronoescalada solidària al Metro de Barcelona

Avatar photo
La iniciativa té l’objectiu de recaptar fons en favor de les famílies de nens oncològics de Catalunya
cursa-solidaria-metro-barcelona

300 persones han fet una cursa solidària al metro de Barcelona, en el marc del centenari de la xarxa ferroviària de Barcelona. Els i les participants han corregut pels 419 esglaons de l’estació El Coll/La Teixonera en un format de cronoescalada que ha servit per recaptar 12.640 euros per a l’AFANOC (Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya). La Fundació TMB i la Transperfect Mountain Challenge han organitzat aquesta cronoescalada solidària amb el patrocini de l’empresa d’ascensors ORONA. El club Atlètic TMB ha contribuït també al bon desenvolupament de la prova amb la participació dels seus integrants en l’organització i desenvolupament d’aquesta.

Cal tenir en compte que a banda de les inscripcions caldrà sumar a la recaptació solidària les aportacions d’altres persones i organitzacions mitjançant el dorsal 0, iniciativa que encara continuarà vigent fins al proper 31 de maig.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha elogiat el vessant solidari de TMB explicant que aquest acte mostra un cop més el compromís de la companyia, no només amb aspectes relacionats amb la mobilitat “sinó amb tot allò que preocupa la societat que ens envolta”. Amb actes com aquest, ha recordat “retornem tota la confiança que milers de ciutadans ens dispensen cada dia a l’hora d’escollir-nos pels seus trajectes”. Bonet també ha volgut recordar que aquest acte s’emmarca en la celebració del centenari de metro.

300 atletes i 5 categories

L’estació escollida per l’esdeveniment té la particularitat de ser la més profunda de tota la xarxa de metro de TMB, amb més de 60 metres de desnivell, que els i les atletes han hagut de superar tram a tram, des del punt més baix fins a la superfície. La cursa s’ha dut a terme en grups de 20 persones que de manera conjunta han baixat fins a la zona de sortida en ascensor. Un cop a la línia d’inici, situada a prop de l’andana, els participants han anat sortint, seguint les instruccions de l’organització, en grups de 4 i en intervals d’un minut. El cronometratge s’ha realitzat amb el sistema SportIdent (SI), amb targetes electròniques i unes bases que els participants han marcat a les dues sortides i arribades.

Els premis s’han dividit en 5 categories amb dues mencions especials per als i les participants de menor i major edat. En categoria absoluta femenina, el premi ha estat per Anna Pérez mentre que en categoria absoluta masculina, el primer premi ha estat per Marc Valero. Pel que fa als menors de 18 anys, el premi absolut ha estat per Pau Martín. També s’ha entregat un premi pel millor temps en categories masculina i femenina als treballadors de TMB participants. El premi masculí ha estat per Jordi Pujol mentre que en categoria femenina, el premi ha estat per la Silvia Gómez.

En categoria especial per a persones amb discapacitat, el premi ha estat per a Gerard Malivern. El premi pel participant de major edat ha estat per a Francisco Laguna, mentre que el premi pel participant més jove ha recaigut en la Nayara i el Nil, tots dos de 8 anys.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Ajuntament de Barcelona s’adhereix a l’Associació Catalana de Facility Management

Notícia següent

12 ferits en un accident múltiple a l’autopista AP-7

Notícies relacionades