Dijous, 18 d'abril de 2024
És notícia

Mercabarna creixerà un 22% en superfície

Ha comprat una parcel·la de la Zona Franca de 173.000 m2

Imatge d’un dels pavellons del mercat central de fruites hortalisses de Mercabarna. ACN.

Mercabarna ha aconseguit finalment l’anhelada ampliació i ha adquirit per 70 MEUR una parcel·la de la Zona Franca que li permetrà créixer un 22% en superfície. Es tracta de 173.194 m2 entre els carrers F i E, propietat del Consorci de la Zona Franca (CZF). “Estem davant d’un dia històric”, ha afirmat el primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni. Entre les activitats que Mercabarna vol situar al nou espai hi ha companyies que aportin valor afegit al producte fresc, una incubadora vinculada a projectes d’alimentació sostenible, empreses agrologístiques intermodals o companyies de transport sostenible d’última milla. S’espera que amb l’ampliació es creïn entre 2.500 i 3.000 nous llocs de treball al “mercat més gran del sud d’Europa”.

Actualment, el recinte de Mercabarna reuneix unes 600 empreses, genera uns 7.500 llocs de treball directes i comercialitza 2,3 milions de tones d’aliments l’any. Cada dia acudeixen al recinte unes 23.000 persones i 14.000 vehicles. La idea i necessitat d’ampliar el mercat majorista s’arrossega des de fa més de 15 anys i finalment s’ha pogut materialitzar amb la compra-venda d’aquestes 17 hectàrees de terreny –el 22AL de la Zona Franca- situades en l’únic punt on podria créixer Mercabarna, al seu sector est i en direcció al mar. “Es tracta d’un acord que ha suposat molt de temps de cocció”, ha reconegut l’alcaldessa de Barcelona i presidenta del Consorci de la Zona Franca (CZF), Ada Colau.

“L’ampliació de Mercabarna és un fet molt important per mantenir el lideratge internacional de Barcelona com a ciutat capdavantera en la transició ecològica i sostenible”, ha apuntat Colau. “La compra dels terrenys per part de Mercabarna respon a un pla estratègic que mantindrà el lideratge de Mercabarna a Europa i reforçarà el model d’èxit de comerç alimentari a Barcelona”, ha puntualitzat Collboni. D’altres empreses que es preveuen incorporar al mercat majorista són firmes que aportin valor afegit als aliments Bio i Km0, plataformes d’e-commerce de producte fresc, empreses innovadores del sector de la nova alimentació o plataformes de compra sinèrgiques del canal Horeca.

11 empreses instal·lades al 22AL

Actualment, al 22AL hi ha instal·lades 11 empreses –una de les quals de gran envergadura com l’operador logístic belga Molenbergnatie- i una parcel·la buida de 10.000 m2. Al 2022 s’hi sumaran 10.000 m2 més que quedaran lliures. La major part de contractes finalitzen entre 2031 i 2036 –excepte dos que ho fan el 2047 i el 2066- i, segons Mercabarna, a totes aquestes companyies se’ls respectarà els convenis que tenen signats. De fet, entre les 11 empreses situades al 22AL hi ha firmes especialitzades en alimentació fresca, amb seu central a Mercabarna, que van instal·lar-se fa anys a la parcel·la contigua del Consorci de la Zona Franca davant la impossibilitat de créixer dins del gran mercat per manca d’espai.

A banda dels 20.000 m2 del 22AL ja disponibles a partir del 2022, Mercabarna també sumarà 27.000 m2 més que corresponen als espais que ocupaven l’antic escorxador i els 8.000 m2 de la parcel·la al costat del Biomarket. “Aquesta gran ampliació és la culminació lògica de Mercabarna. Hem passat de ser un mercat de mercats, a un hub alimentari per finalment esdevenir un veritable ecosistema agroalimentari”, ha conclòs la president de Mercabarna, Montserrat Ballarín.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Diversos ferits en un accident de tren a Catalunya

Notícia següent

Investiguen la venda de menjar per a gossos en mal estat a Lleida

Notícies relacionades