L’Hospital Clínic de Barcelona i la plataforma de crowdfunding social Migranodearena.org han recaptat més dels 150.000 euros proposats en la campanya ‘Resposta Coronavirus’. Aquests fons es dedicaran a l’abordatge multidisciplinari per fer front a la covid-19, incloent la seva investigació i l’atenció a pacients i familiars. La campanya es va obrir el 14 de març passat i ha rebut prop de 1.900 donacions de particulars i empreses. Davant de la bona predisposició de la ciutadania a col·laborar amb la causa, i havent assolit els 150.000 euros inicialment proposats, Migranodearena.org ha decidit ampliar el seu objectiu inicial fins als 200.000 euros el 31 de maig.
Entre les donacions, cal destacar la participació i col·laboració d’empreses i persones públiques, com ha estat el cas d’Amazon o el ‘content creator’ Alejandro Lillo.
L’Hospital Clínic identificarà les àrees prioritàries a les quals destinar la recaptació i informarà, en el moment oportú i contactant directament amb cada donant, sobre la destinació específica dels recursos i els resultats assolits.
Des de l’inici de la crisi sanitària provocada per la pandèmia, Migranodearena.org ha canalitzat 1,45 milions d’euros a través de diverses campanyes llançades des de la plataforma de crowdfunding social per fer front al coronavirus, la primera de les quals va ser la del Clínic.