L’AMB treballa en una “nova mobilitat” amb més carrils bici i Bus-VAO

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) treballa en una proposta amb els 36 ajuntaments que la conformen per planificar la “nova mobilitat metropolitana després del coronavirus”, i que preveu més carrils bici i Bus-VAO i continuar desplegant la Zona de Baixes Emissions (ZBE) Rondes Barcelona.

En un comunicat aquest dimecres, l’AMB ha dit que aposta per un model “saludable, sostenible, eficient i equitatiu”, i ha afegit que la crisi sanitària ha mostrat el pes del vehicle privat motoritzat respecte a la contaminació atmosfèrica i acústica de la ciutat metropolitana.

La proposta de l’AMB planteja quatre eixos i 21 mesures: una metròpolis amb més bicicletes i vianants; la recuperació del transport públic com a servei essencial; una nova mobilitat en l’entorn laboral, i la necessitat de preservar un aire net i saludable.

En relació a la bicicleta, proposa construir 74,5 quilòmetres més de la xarxa metropolitana Bicivia, 70 dels quals són “tàctics i d’execució immediata i uns altres són connexions estratègiques ja previstes”, i que preveu que, en un primer moment, siguin carrils provisionals, amb un cost de 3,4 milions d’euros.

L’AMB també ha demanat la construcció provisional, i posteriorment definitiva, de 41 quilòmetres de carrils bus-VAO corresponents a connexions metropolitanes preferents, en la B-23, la C-31 nord i sud, la C-32 i la C-33, i també treballarà amb els ajuntaments en 35 quilòmetres de carrils bus urbans provisionals.

Així mateix, ha assegurat que continuarà desplegant la ZBE “en els propers mesos”, encara que encara no s’ha decidit quan s’aplicarà el règim sancionador (suspès per l’estat d’alarma) i que inclourà progressivament les furgonetes, els camions i els autobusos sense distintiu ambiental de la Direcció general de trànsit (DGT).