La crisi de la Covid-19 ha empitjorat la ciberseguretat dels catalans

La crisi del coronavirus ha suposat un canvi radical en la vida de tot el món desenvolupat. Un dels factors més disruptius ha estat la ciberseguretat de la ciutadania i així ho posen de manifest els informes d’Interpol i del Centre Nacional d’Intel·ligència (CNI), que indicaven ja a l’estiu que els ciberdelinqüents estan aprofitant la crisi de la Covid-19 per a “crear nous atacs i intensificar la seva execució a un ritme alarmant”.

No obstant això, la societat espanyola no acaba de ser plenament conscient del canvi de paradigma en la ciberseguretat de les persones i les empreses com a mal col·lateral de la crisi de la Covid-19. Tant és així que a Espanya vivim una equivocada sensació de ciberseguretat, ja que encara el 42% dels espanyols pensa que “tenim els mateixos ciber riscos que abans” de la crisi del coronavirus.

Aquesta informació es desprèn de l’últim estudi que ha realitzat Panda Security sobre la “Ciberseguridad del ciudadano tras la crisis del COVID 19” per mitjà d’una enquesta a 1.500 persones a través de Google Survey.