Dimecres, 12 de febrer de 2025
És notícia

Jordi Valls assegura que la pròrroga “implica una dificultat” per la inversió prevista de 800 MEUR

Avatar photo
“No és un impacte extraordinàriament important, però es viu millor amb pressupostos”, ha comentat el tinent d’alcaldia

El tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme de Barcelona, Jordi Valls, ha admès que la pròrroga pressupostària “implica una dificultat” però ha assegurat que els serveis de l’Ajuntament i els 800 milions d’euros d’inversió previstos es podran mantenir a través de la comissió de govern. Ho ha explicat en una entrevista a Catalunya Ràdio, en què ha indicat que caldrà fer canvis de partides i que el procés no serà fàcil. Ha aprofitat per respondre la presidenta del grup municipal de BComú, Janet Sanz, qui ha dit que el govern de Jaume Collboni va demanar-los “renunciar a les seves propostes” per aprovar els comptes. Ha negat aquest extrem i ha afirmat que en els darrers quatre mesos, s’han tancat diversos acords.

Jordi Valls ha reconegut que des del punt de vista de la gestió, la pròrroga pressupostària és més complicada. “No és un impacte extraordinàriament important, però es viu millor amb pressupostos”, ha comentat el tinent d’alcaldia.

Ha enumerat algunes de les propostes acordades amb els comuns en el marc de les negociacions com ara crear una comissió per regular els lloguers temporada, bonificar el transport públic, reduir la terminal creuers, allargar el tramvia, millorar l’òptica municipal, o introduir la gratuïtat dels menjadors escolars en els centres d’alta complexitat.

Amb tot, ha dit que hi havia esculls en les negociacions com ara la funerària pública que exigia BComú: “Nosaltres vam dir que no, però ens vam mostrar disposats a incrementar les bonificacions en els serveis funeraris”, ha comentat.

Un altre dels punts de conflicte feia referència a la gratuïtat del Bicing. Valls ha afirmat que aquest és un servei que funciona molt bé a la capital catalana i que, fins i tot es podria dir que “té un problema d’èxit”. Així, ha defensat que el que cal és millorar-lo, no fer-lo gratis.

El tinent d’alcaldia ha tornat a indicar que la majoria de propostes pactades amb ERC s’incorporaran a la pròrroga i ha demanat als comuns que no “menystinguin” els acords entre el PSC i els republicans. En aquest sentit, ha avisat que en un context global com l’actual cal que els partits d’esquerres sumin forces.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

1 felí mort, 1 ferit i diversos desapareguts: Girona busca els ‘assassins de gats’

Notícia següent
Actuació de l'Orfeo Reusenc a la Festa Major d'Hivern de Sant Vicenç a Castellvell del Camp

Primers actes de la Festa Major d’Hivern de Sant Vicenç a Castellvell del Camp

Notícies relacionades