Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

La Cambra celebra la nova terminal satèl·lit del Prat

Bardají considera "coherent i racional" que el nou pla director incorpori l'aeroport de Girona com la quarta pista de Barcelona

La Cambra de Comerç de Barcelona ha celebrat l’anunci per part del Ministeri de Foment de construir una nova terminal satèl·lit a l’Aeroport de Barcelona-El Prat, que ha d’entrar en funcionament abans del 2026. El director d’Estudis d’Infraestructures de la Cambra, Cristian Bardají, ha valorat “positivament” l’anunci del ministre Íñigo de la Serna i ha previst que tant els terminis com les previsions pressupostàries es poden complir “si hi ha voluntat per part d’AENA”. A més de la construcció de la nova terminal, Bardají ha considerat “coherent i racional” que el creixement de l’Aeroport de Barcelona tingui en compte una infraestructura com l’aeroport de Girona, que el nou pla director incorpora com la quarta pista del Prat.
“Valorem positivament el nou pla director, que incorpora una nova terminal satèl·lit que ha d’assumir l’increment del trànsit que suporta l’Aeroport de Barcelona des de l’actual límit dels 55 milions de passatgers anuals fins als 70 milions de passatgers. És una passa endavant que dona una dècada de recorregut a les instal·lacions de l’Aeroport de Barcelona-El Prat”, ha declarat el responsable d’Infraestructures de la Cambra.

Així mateix, Bardají ha afegit que l’anunci de Foment “deixa palès que no hi haurà més creixement del camp de vols de l’Aeroport de Barcelona en l’horitzó 2026. No hi haurà més pistes a Barcelona, però sí més terminals. Té sentit que l’increment de pistes es faci pensant en el que hi ha al voltant i això implica els aeroports de Girona i de Reus. Sembla coherent i racional que el creixement de pistes de l’Aeroport de Barcelona tingui en compte aquestes dues infraestructures de Girona i de Reus”.

La Cambra veu factibles els terminis anunciats per De la Serna.

“Les inversions d’AENA, en tractar-se d’una empresa de capital majoritàriament públic, amb recursos propis i capacitat d’endeutament, solen executar-se en el temps i la forma anunciada”. En aquest sentit, Bardají ha afegit que “el cas dels aeroports i dels ports són excepcions en el ritme d’execució de les obres públiques, ja que disposen de recursos propis i així aconsegueixen complir a nivell econòmic i de terminis amb molta més facilitat”. “Un compromís d’AENA és més fàcil de complir que un del Ministeri de Foment, tenint en compte les limitacions pressupostàries que existeixen a l’Estat i que generen endarreriments i frustració, amb les conseqüències que això té en l’economia”, ha sentenciat.

El representant de la Cambra també ha comentat que “aquest anunci de la nova terminal satèl·lit de l’Aeroport de Barcelona ja estava inclòs en l’anterior pla director. Aquest nou pla el que fa és completar les previsions que no s’havien acabat d’executar de l’anterior perquè el mercat no les havia demanat”. Així, Baradjí ha recordat que ara “queden pendents els accessos terrestres a l’Aeroport de Barcelona, concretament el ferrocarril, ja que en el cas de la T-1 hi arriba el Metro, però no les Rodalies”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Acusen l’assassí de la seva parella a la Pobla de Mafumet d’una violació del 2003

Notícia següent

Els Mossos van prioritzar ajudar els ferits durant les càrregues policials de l’1-O

Notícies relacionades