Així mateix, Bardají ha afegit que l’anunci de Foment “deixa palès que no hi haurà més creixement del camp de vols de l’Aeroport de Barcelona en l’horitzó 2026. No hi haurà més pistes a Barcelona, però sí més terminals. Té sentit que l’increment de pistes es faci pensant en el que hi ha al voltant i això implica els aeroports de Girona i de Reus. Sembla coherent i racional que el creixement de pistes de l’Aeroport de Barcelona tingui en compte aquestes dues infraestructures de Girona i de Reus”.
La Cambra veu factibles els terminis anunciats per De la Serna.
“Les inversions d’AENA, en tractar-se d’una empresa de capital majoritàriament públic, amb recursos propis i capacitat d’endeutament, solen executar-se en el temps i la forma anunciada”. En aquest sentit, Bardají ha afegit que “el cas dels aeroports i dels ports són excepcions en el ritme d’execució de les obres públiques, ja que disposen de recursos propis i així aconsegueixen complir a nivell econòmic i de terminis amb molta més facilitat”. “Un compromís d’AENA és més fàcil de complir que un del Ministeri de Foment, tenint en compte les limitacions pressupostàries que existeixen a l’Estat i que generen endarreriments i frustració, amb les conseqüències que això té en l’economia”, ha sentenciat.
El representant de la Cambra també ha comentat que “aquest anunci de la nova terminal satèl·lit de l’Aeroport de Barcelona ja estava inclòs en l’anterior pla director. Aquest nou pla el que fa és completar les previsions que no s’havien acabat d’executar de l’anterior perquè el mercat no les havia demanat”. Així, Baradjí ha recordat que ara “queden pendents els accessos terrestres a l’Aeroport de Barcelona, concretament el ferrocarril, ja que en el cas de la T-1 hi arriba el Metro, però no les Rodalies”.