Adif reprèn les obres de l’estructura de la futura estació de la Sagrera de Barcelona

Es dona continuïtat als treballs iniciats al juny al col·lector de la Rambla Prim

Adif Alta Velocitat ha reiniciat aquest dimecres les obres de l’estructura de la futura estació de la Sagrera de Barcelona, un cop completada la tramitació administrativa i autoritzada la continuïtat provisional dels treballs pel part del ministeri de Foment. D’aquesta manera, es dona continuïtat als treballs realitzats iniciats al juny al col•lector de la Rambla Prim, imprescindibles per poder fer les obres de l’estructura i accessos de l’estació, tal com ha explicat Adif en un comunicat. Totes dues actuacions arriben després dels compromisos adquirits el passat mes d’abril pel ministre de Foment, Íñigo de la Serna, després de reunir-se amb l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. Les obres estaven aturades des del març del 2014, tal com van denunciar l’Ajuntament i els veïns de la zona.
Els treballs que s’han reactivat permetran culminar l’execució de la llosa inferior de l’estructura. En aquests últims mesos, la comissió tècnica integrada per Adif, l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat ha treballat en la redefinició del projecte de la llosa inferior per fer possible que seguissin les obres.

Les obres del projecte d’estructura consten de dues fases principals, la primera d’elles consistent en la posada en servei dels corredors ferroviaris de rodalies de les línies Barcelona-Mataró i Barcelona-Granollers-Sant Celoni per l’interior de la futura estació. La segona servirà per a la posada en servei del corredor d’alta velocitat, també per l’interior de la futura infraestructura.

En aquestes dues fases, el projecte contempla l’execució de la llosa inferior, la reubicació de les línies ferroviàries d’ample convencional existents sobre la llosa, l’execució de forjats per aparcaments, vestíbuls i ressituar la Línia d’Alta Velocitat, així com l’execució de la coberta de l’estació.

L’estació de la Sagrera tindrà una longitud de 550 metres i una amplada de 80 metres per al nivell de rodalies i 130 per al d’alta velocitat. La zona de rodalies tindrà capacitat per a 8 vies i 4 andanes i 130 metres mentre que a l’espai d’alta velocitat hi haurà fins a 10 vies i 5 andanes. La superfície arribarà als 259.000 m2 i a més s’executarà una cimentació per a 180.000 m2 d’edificis destinats a ús terciari.

En el marc de les obres la llosa inferior, es realitzarà la neteja i adequació dels fons de la part ja excavada. També s’acabaran els treballs pendents d’excavació per a l’execució de la llosa i les galeries inferiors.