El futur de l’aeroport del Prat es decidirà abans d’acabar l’any

Avatar photo
La Generalitat vol caminar cap a un model “multipista”

La Generalitat i el govern espanyol s’han reunit aquest dijous al migdia per constituir la comissió que ha d’abordar el futur de l’aeroport del Prat i la seva governança, en compliment al pacte polític amb el PSC per a l’aprovació dels pressupostos d’aquest any. Les dues parts han acordat crear diversos grups de treball que es constituiran en les properes setmanes i que seran paritaris. L’objectiu és que les propostes es puguin publicar a finals d’any, segons ha explicat el secretari de Mobilitat, Marc Sanglas, en declaracions als mitjans després de la trobada. “Creiem que hem de pensar en gran, a futur i en quin ha de ser el model aeroportuari català i tenint en compte tots els aeroports del país”, ha dit.

Sanglas ha defensat que la Generalitat ha de tenir capacitat sobre la presa de decisions sobre l’aeroport i que cal veure quines fórmules es poden estudiar. “El ministeri assumeix el pacte polític existent i és conscient que aquest tema s’ha d’abordar”, ha comentat el secretari de Mobilitat.

La Generalitat recorda que existeixen altres infraestructures aeroportuàries, com per exemple les de Girona i Reus, i per això demana “pensar en gran” i en un model “multipista”. “És el model que existeix a nivell europeu i el que ha de funcionar al país”, ha apuntat Sanglas, que considera que els aeroports han de comptar amb unes bones connexions ferroviàries.

En el cas de l’aeroport del Prat, el secretari de Mobilitat ha apuntat que ha de ser una infraestructura que respecti el medi ambient i els veïns de la zona propera a les instal·lacions, sense renunciar a una major connectivitat internacional. “Veurem per on passa aquesta solució”, ha assenyalat.

Les comissions es constituiran en les properes setmanes a partir de la reunió d’aquest dijous. Es desconeix encara quantes n’hi haurà ni qui en formarà part. De moment, Sanglas ha avançat que seran paritàries quant el nombre de representants de cada administració i no ha tancat la porta a la incorporació d’experts externs. Les comissions hauran de tractar qüestions com el futur de la infraestructura, la seva governança i les connexions ferroviàries.

Sobre aquest darrer àmbit, Sanglas ha pronosticat que serà “la més fàcil de les comissions” davant d’altres on caldrà “més d’una reunió”. Segons ha remarcat, hi ha un “acord total” en matèria ferroviària després que el Ministeri ja hagi presentat els projectes previstos per a l’aeroport de Girona i ja hagi començat a treballar en el de l’estació intermodal de Reus. “Són projectes que des del Govern es veuen molt favorables i el que hem de fer és que s’impulsin”, ha afegit.

Sanglas posa en dubte les paraules de Sánchez Llibre

Preguntat sobre les declaracions del president de Foment del Treball, Josep Sánchez Libre, en què assegurava que el president de la Generalitat, Pere Aragonès, li havia expressat el compromís del Govern per “possibilitar que l’ampliació del Prat sigui una realitat”, Sanglas ho ha posat en dubte. “Si té aquest compromís a nosaltres no ens l’ha fet arribar el president de la Generalitat”, ha afirmat.

Per part de la Generalitat, han assistit a la reunió celebrada a la seu del Departament de Territori, el secretari de Mobilitat, Marc Sanglas; el president i conseller delegat d’Aeroports de Catalunya, Daniel Albalate; i el director general de Coordinació Interdepartamental, Marc Ramentol; i per part del Ministeri de Transports i Mobilitat, el secretari general de Transports Aeri i Marítim, Benito Núñez; el director general d’Aviació Civil, David Benito; i el tècnic de la Direcció general d’Aviació Civil, Andrés López.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Comença la reparacio i protecció del passeig d’Altafulla

Notícia següent

“Neonatología para enfermeria” l’obra d’infermeria per a nounats

Notícies relacionades