Els mercats municipals de Barcelona multipliquen per deu les vendes en línia

Ballarín destaca que la ciutadania va menys als establiments i demana molt el repartiment a domicili

Els mercats municipals de Barcelona han mutliplicat gairebé per deu les vendes en línia des de principis de març. Segons la plataforma Manzaning, que centralitza la venda en línia d’11 mercats de la ciutat, ha passat de 53 comandes en la setmana del 2 al 8 de març a 479 comandes en la setmana del 27 d’abril al 3 de maig. A banda, altres mercats ofereixen servei centralitzat a domicili i en aquest cas han experimentat un increment mitjà del 65% entre el mes de març i el mes d’abril. En alguns casos, com el de Santa Caterina, s’ha gairebé duplicat el nombre de serveis: de 570 (març) a 1.015 (abril).

L’evolució també ha estat d’un fort creixement en els 8 mercats que tenen contractada la l’empresa d’inserció laboral Taller Escola de Barcelona (TEB) per fer repartiment centralitzat als domicilis. Dels 2.492 serveis fets al març han passat a 4.493 a l’abril.

“La ciutadania va menys als mercats, cada cop que hi va compra més però sobretot està demanant molt servei a domicili”, ha constatat la regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín.

De fet, les dades recopilades per l’Ajuntament de Barcelona indiquen que de les compres fetes a través de Manzaning es desprèn que ha augmentat noblement el que la clientela es gasta en cada comanda que fa. El tiquet mig ha passat de 47,23 euros a 77,33.

Ballarín ha destacat que els mercats “s’estan reinventant” i que fins i tot s’han organitzat serveis perquè els clients puguin passar directament per la parada a recollir la comanda, per exemple.
Del total de 1.430 establiments alimentaris dels mercats municipals, considerats servei bàsic essencial, han continuat oberts des del dia 14 de març el 85% dels establiments, amb uns 3.500 treballadors.

Els clients presencials cauen quasi un 60%
La transformació en la forma de comprar s’ha constatat no només en l’increment de la venda en línia, sinó també en la baixada de visites presencials als mercats. Mentre que al març eren més de tres milions i mig de visitants, a l’abril no arribaven als dos milions i mig. En comparació amb l’any anterior, la presència de clients als mercats ha caigut un 58,3%, dels 5,4 milions a l’abril del 2019 als 2,3 milions aquest mes passat.

Davant dels canvis de tendència en la manera de comprar derivats del confinament i la pandèmia, l’Institut de Mercats treballa per continuar ampliant el nombre de mercats que incorporin la venda en línia o domiciliada.

Mentrestant, l’ajuntament ha inclòs tota la informació a la web habilitada per la Fundació Barcelona Comerç ‘botiguesobertes.barcelona’.

Per altra banda, ha destacat Ballarín, també s’ha treballat de forma “intensa” el que és la seguretat als equipaments.

L’Institut Municipal de Mercats ha distribuït 7.000 mascaretes setmanalment per als treballadors dels mercats, a banda de guants i gel desinfectant. A banda, s’han contractat 75 persones per reforçar la seguretat dels diferents mercats, reduint el nombre de portes dels edificis més grans de mercats per tal de millorar-hi el control d’accés, especialment durant els caps de setmana, quan s’ha concentrat l’afluència de públic.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El medicament per tractar el coronavirus es començarà a comercialitzar en pocs dies

Notícia següent

Junts per Tarragona proposa incentivar el consum amb cupons de descompte emesos per l’Ajuntament

Notícies relacionades