I és que els resultats mostren que a més complexitat dels centres educatius es disposa de menys recursos i s’han de compartir més i, tot i que es fa una millor valoració del professorat, expressen menys suport afectiu de les famílies. En canvi, a menys complexitat hi ha un percentatge més alt de lectura o activitats en família, més temps dedicat al treball en equip i més hores diàries dedicades a les tasques escolars.
Gairebé la meitat dels estudiants tenien dificultats per concentrar-se
Les dificultats per adquirir nous hàbits d’estudi van estar presents en el 44,9% dels alumnes de centres de baixa complexitat, mentre que els d’alta (37,7%) i els de mitjana (34%) s’hi van adaptar millor.
Per últim, la por a contagiar-se estava més present entre els alumnes de centres de baixa complexitat (13,7%) que no pas entre els de complexitat alta (11,4%) o mitjana (9,8%).
El conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha assegurat aquest dimecres en roda de premsa que s’està analitzant com ha afectat el confinament i la pandèmia als alumnes i ha afegit que aquestes són uns primers resultats. Bargalló s’ha mostrat més preocupats per l’afectació psicològica i emocional ja que ha afirmat que és de més difícil recuperació que no pas l’acadèmica.