El transport públic de Barcelona incompleix els estàndards de ventilació quan va ple

TMB apel·la a diferents anàlisis científics per assegurar que no s'hi ha identificat brots de contagi de covid

Autobus de Barcelona

Un estudi de l’emissora radiofònica RAC1 conclou que el transport públic de Barcelona incompleix els estàndards de ventilació per minimitzar els contagis de covid-19 quan va ple. La ràdio ha mesurat el CO2 que s’acumula al llarg de trajectes d’aproximadament quinze minuts a les principals línies de metro i línies de bus a diferent hores del dia.

En hores punta, afirma l’estudi, els nivells pugen per sobre de les 800 partícules per minut recomanades pels experts, fins a les 1.100 o 1.200. De la seva banda, TMB subratlla que diferents estudis científics han constatat que el transport públic, amb l’aplicació de les mesures actuals de protecció i prevenció, no és un escenari de risc i no s’hi han identificat brots de contagi de covid.

TMB també subratlla que els vehicles i espais de les seves xarxes de transport no superen les 800 partícules per minut de CO2 de manera generalitzada, així com que al metro s’han forçat els sistemes de renovació d’aire de tal forma que s’ha aconseguit que el dels vagons es renovi cada dos minuts i mig.

Pel que fa al mesurament de la qualitat de l’aire, TMB subratlla que cal fer-lo amb aparells homologats i seguint una metodologia “que garanteixi uns resultats reals”.