El Teatre Lliure adapta al format “radiofònic” ‘Els cecs’, de Maurice Maeterlinck

La Sala online de l'equipament també incorpora 'Bonus Track', de Carol López

La Sala online del Teatre Lliure estrenarà la setmana vinent una nova proposta de exclusivament sonor (“radiofònic”), l’adaptació de Mònica Bofill d”Els cecs’, de Maurice Maeterlinck. En aquesta obra, escrita el 1890 pel representant del moviment simbolista i Premi Nobel de Literatura el 1911, dotze persones invidents esperen enmig d’un bosc el retorn de qui els guiava, un sacerdot, que ha mort i no tornarà.

La proposta es podrà gaudir a la Sala online a partir del 26 de novembre, així com l’adaptació al mateix format d”El gegant del Pi’, que signa Pau Vinyals. A més, la programació digital del Lliure incorpora aquest dijous’ Bonus Track’, de Carol López, les funcions de la qual es van interrompre per les noves restriccions a la cultura.

Segons la directora d”Els cecs’, l’obra és una al·legoria, amb tocs d’humor i ironia, “de la fragilitat i les limitacions de la condició humana que ressona especialment en els temps actuals”. ‘Els cecs’, diu Bofill, “parla de la ceguesa metafòrica en la qual vivim avui com a societat, quan l’excés d’informació, d’imatges i d’opinions acaben produint desconfiança, incertesa o obcecació. Tot plegat, una altra forma de ceguesa”.

Sobre el format sonor, creu que és força idoni per un espectacle que aborda la ceguesa des de diversos punts de vista. “Dona l’oportunitat de revisar com ens relacionem amb el món i amb el teatre. Ens permet desplaçar l’atenció, que normalment recau en el sentit de la vista precisament, per donar-nos el temps d’escoltar i d’experimentar el teatre d’una manera molt diferent”, constata.

El Teatre Lliure recomana l’escolta de l’espectacle amb auriculars, ja que és una “experiència immersiva”. L’espai sonor, dissenyat per Damien Bazin, juga a crear una atmosfera a partir de sons més urbans i contemporanis, amb l’objectiu de transportar els oients de casa al teatre durant el moment de la lectura i enregistrament de la peça.