El Port de Barcelona participa en dos projectes escollits per la CEF de la Unió Europea

Avatar photo

Aquests programes cerquen la sostenibilitat de l’activitat portuària i tenen l’objectiu de reduir les emissions dels vaixells

Imatge del Port de Barcelona. Foto CEDIDA

Els projectes EALING–European flagship Action for coLd ironING in ports i LNGHIVE2 Barcelona-an efficient LNG bunker barge in the Port of Barcelona, han estat escollits entre les diferents propostes presentades a la convocatòria 2019 CEF Transport MAP, convocada per la Unió Europea (UE). Les convocatòries CEF Transport MAP tenen l’objectiu de desenvolupar projectes en l’àmbit del transport que millorin l’eficiència i la sostenibilitat de les infraestructures europees i aportin creixement i competitivitat al sistema de transport europeu.

El Port de Barcelona participa en el projecte LNGHIVE2 per posar en servei una gavarra amb capacitat per a 5.000 m3 de gas natural liquat (GNL) que operi en condicions de seguretat i d’eficiència de costos per a repostatge de vaixells que funcionin amb aquest combustible, com és el cas d’alguns creuers i ferris que ja operen regularment a Barcelona. La CEF ha destacat que el projecte, que ha rebut una subvenció de 9.157.700 euros, vol potenciar l’ús del GNL com a combustible alternatiu, més verd i sostenible que el fuel, en la indústria marítima.

El projecte EALING, en el qual el Port de Barcelona participa conjuntament amb altres ports i empreses d’Alemanya, Itàlia, Portugal, Grècia, Romania, Bulgària, Eslovènia, Irlanda i Espanya, té l’objectiu de realitzar els estudis tècnics, mediambientals, legals i financers per a proveir als vaixells d’electricitat des dels molls. Amb una subvenció de 3.480.120 euros, aquest projecte especialment transversal dins de la UE vol donar suport a l’electrificació de molls als ports europeus i posa l’èmfasi en aconseguir un estàndard de connexió compatible a tot el continent.

Tots dos projectes tenen un objectiu clarament mediambiental i estan orientats a reduir les emissions de gasos contaminants generats pels vaixells. Són, per tant, projectes que s’alineen amb les diferents accions que el Port de Barcelona està posant en marxa per minimitzar l’impacte de l’activitat portuària en l’entorn i contribuir a que aquesta es desenvolupi sota criteris de sostenibilitat econòmica, social i ambiental.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Carreteres de l’Estat arranja l’entrada a l’AP-7 a Cambrils

Notícia següent

Trilla assegura que hauria ajudat una desescalada “una mica més lenta”

Notícies relacionades