Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

El Port de Barcelona i la startup AllRead utilitzen intel·ligència artificial per identificar contenidors i vagons

Avatar photo

La prova pilot ha analitzat 950 trens i 13.500 contenidors aplicant una tecnologia desenvolupada en el Centre de Visió per Computador de la UAB.

Imatge aèrea del Port de Barcelona. Imatge pròpia
AllRead Machine Learning Technologies (MLT), startup especialitzada en sistemes de visió per computador (Computer Vision), ha desenvolupat amb èxit una prova pilot en el Port de Barcelona per identificar contenidors i vagons amb la seva tecnologia basada en intel·ligència artificial.
La companyia creada en The Collider, el programa d’innovació de Mobile World Capital Barcelona, i participada per GoHub Ventures, utilitza tecnologia basada en intel·ligència artificial (xarxes neuronals) per processar imatges i vídeos amb text i codis i extreure únicament la informació desitjada. L’esmentada tecnologia ha estat desenvolupada en el Centre de Visió per Computador de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
La col·laboració va sorgir d’un repte llançat pel Port de Barcelona per identificar els contenidors i vagons que entren al recinte portuari aplicant la tecnologia de lectura de AllRead. L’objectiu era arribar a la màxima precisió de lectura, sense haver d’instal·lar grans infraestructures addicionals, com els habituals portals d’acer amb múltiples càmeres<A[cambres|càmeres]> i equips de hardware. Els resultats del projecte han estat molt positius, aconseguint un nivell de precisió de fins i tot un 99% dels actius identificats.
El projecte, que va començar a inicis del 2020 i va finalitzar el mes de febrer passat, va demostrar mitjançant l’anàlisi d’una senyal de vídeo que és possible retornar el registre de cada una de les matrícules dels contenidors, vagons i mapa del tren, ja sigui en posició vertical, horitzontal o combinades, fins i tot estant les esmentades matrícules brutes, trencades o parcialment cobertes. Les proves s’han realitzat tant de dia com de nit, per comprovar el funcionament del sistema en condicions d’escassa lluminositat.
En paraules de Miguel Silva-Constenla, CEO de AllRead, “amb aquesta tecnologia, busquem promoure l’omnipresència de la traçabilitat a les instal·lacions portuàries, eliminant les barreres financeres i tecnològiques a la seva adopció”.
La solució de AllRead MLT, instal·lada a dues càmeres<A[cambres|càmeres]>, ha analitzat un total de 950 trens i 13.500 contenidors, proporcionant al Port de Barcelona —pioner en l’adopció d’aquesta tecnologia a Espanya— un control automàtic d’un dels carrils ferroviaris de la terminal Hutchison Ports BEST. La tecnologia contribueix, segons els objectius del Port, a optimitzar les operacions i automatitzar la recopilació de dades de les mercaderies, afavorint els processos de càrrega i descàrrega de trens al recinte portuari.
La implementació de la tecnologia de AllRead MLT s’emmarca en l’aposta per la innovació i la digitalització que està duent a terme en els últims anys el Port de Barcelona. La seva presidenta, Mercè Conesa, recorda que “innovació i transformació digital són les nostres eines per avançar cap a un futur sostenible. Són dues palanques en què ens basem<A[basem|recolzem]> per ser un port cada vegada més smart. Volem ser un agent de canvi al camí cap a la mobilitat intel·ligent i sostenible i no hi ha dubte que la intel·ligència artificial i tecnologies com la de AllRead ens ajuden a aconseguir els nostres objectius”.
Més informació sobre AllRead i la prova pilot en els següents vídeos:

Sobre AllRead MLT
AllRead MLT és una iniciativa sorgida del Centre de Visió per Computador de Catalunya (Universitat Autònoma de Barcelona) i el programa The Collider (Mobile World Capital Barcelona). AllRead MLT desenvolupa programari de lectura intel·ligent per a cadenes de subministrament. El seu objectiu és agilitar processos logístics mitjançant l’ús de tècniques de visió artificial i Machine Learning per a la detecció i digitalització de textos alfanumèrics en imatges.
Sobre The Collider
The Collider, el programa d’innovació de Mobile World Capital Barcelona, tanca la bretxa<A[bretxa|fractura]> entre ciència i mercat per crear startups disruptives basades en la tecnologia. Per fer-ho possible, el programa fomenta l’actitud emprenedora a les universitats i utilitza la fórmula investigador-emprenedor per crear noves companyies d’alt valor.
El programa se centra en la identificació i el desenvolupament empresarial de tecnologies altament disruptives com la intel·ligència artificial, l’internet de les coses, el blockchain o la realitat virtual, connectant talent científic i emprenedor.
The Collider incentiva la participació d’empreses per llançar pilots en fases inicials i obrir noves línies de negoci, ajudant a incrementar la competitivitat.
Sobre el Port de Barcelona
El Port de Barcelona és el principal hub logístic de la Mediterrània i del sud d’Europa. És un motor econòmic de primer ordre la missió del qual és generar prosperitat a la comunitat, incrementant la competitivitat dels seus clients mitjançant la provisió eficient i sostenible de serveis logístics i de transport. El valor de les mercaderies que passen pel Port de Barcelona supera els 68.000 milions d’euros anuals, representant el 74% del comerç exterior marítim de Catalunya i el 25% de l’Estat. L’aportació a l’economia catalana és de 3.530 milions d’euros, un 1,7% del PIB.
Sobre BEST
Hutchison Ports BEST és la primera terminal semiautomàtica del grup Hutchison Ports i el projecte de desenvolupament portuari més avançat tecnològicament a Espanya. És capaç de servir a múltiples megavaixells simultàniament i disposa d’unes instal·lacions ferroviàries amb vuit vies, essent la terminal ferroviària més gran dels ports de la Mediterrània, connectant el port amb el trànsit<A[trànsit|tràfic]> que va i ve del sud d’Europa. Hutchison Ports BEST és membre d’Hutchison Ports, la divisió de ports i serveis portuaris de CK Hutchison Holdings Limited (CK Hutchison).
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els Serveis Socials de Barcelona incorporaran un centenar de professionals

Notícia següent

Segueix baixant el risc de rebrot a Catalunya

Notícies relacionades