El públic és un component important del muntatge. “Transversalment parlo del trajecte des que es dina fins a l’hora de dormir, que l’interpreto com les diferents morts que tenim cada dia i de les que podem ressuscitar”, ha dit Lérida. Així mateix, ha assegurat que una de les singularitats del projecte és el fet d’estar-se dotze hores “convivint” amb el públic.
Els “sis quadres” del muntatge són independents els uns dels altres i poden també presentar-se per separat. De fet, el 2019 una de les peces, ‘Doce’, ja es va presentar al Mercat de les Flors. Enguany és la primera vegada que el projecte es representa íntegre. Cada “quadre” té dues hores de durada.
Recorregut de la proposta
L’espectacle comença a les dotze del migdia a la plaça Margarida Xirgu. Juntament amb l’artista visual Marina Monsonís, el flamenc de Lérida es barreja amb els “comportaments rituals” de l’acte de cuinar al voltant d’una taula. Aquesta escena simbolitza el Sant Sopar i per això és la que dona el tret de sortida al muntatge. Lérida ha confessat que abans de la pandèmia la idea era que en aquesta peça es cuinés un dinar per a tots els assistents. Malgrat tot, ho ha adaptat al context provocat per la covid-19 encara que no descarta, més endavant, fer-ho tal com ho havia pensat en un inici.
Després, el muntatge es trasllada fins al Mercat de les Flors, on Lérida i Xavier Albertí proposen una trobada artística en format de conversa ballada, com a part del seu procés d’investigació sobre el flamenc des d’espais i oficis quotidians.
La tercera part de l’espectacle és a les quatre de la tarda als magatzems del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC). Sota el títol de ‘Maquinas sagradas’, Lérida evoca un taller mecànic de cotxes i s’acompanya del cantant de flamenc Jorge Mesa, conegut com ‘El Pirata’.
La meitat del muntatge es localitza al Teatre Grec, on Lérida repeteix durant dues hores seguides una coreografia de 12 minuts per simbolitzar el sacrifici. El director ha explicat que en aquesta part el públic pot entrar i sortir lliurement de l’espai, de manera que són els espectadors els que decideixen fins a quin punt són “còmplices” del sacrifici del coreògraf.
L’última part presencial de l’espectacle és, de nou, al Mercat de les Flors, on es representa la part més multitudinària del muntatge. Acompanyat per dotze artistes, Lérida representa la mort i crucifixió de Jesucrist.
El muntatge acaba de manera telemàtica a través de Youtube i Instagram. Així, el director es connecta en línia per simbolitzar la idea de resurrecció del seu cos. En el passi de diumenge l’artista convidat per aquesta trobada en línia és el periodista Francesc Soler.
Amb tot, la directora del Mercat de les Flors, Àngels Margarit, ha destacat que el muntatge pretén crear una “complicitat” entre el públic, que va més enllà d’estar dues hores en un teatre. El mateix Mercat i l’artista treballen en la idea des del 2018.
El recorregut sencer ja ha exhaurit les 100 entrades que tenia disponibles. D’altra banda, hi ha la possibilitat de seguir tan sols la meitat, a partir de les sis de la tarda, on encara queden algunes localitats.