El Govern de Colau estudiarà adaptar el calendari de les moratòries de la ZBE

L'oposició insta a planificar la mobilitat a la ciutat després del confinament pel Covid-19

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica de Barcelona, Eloi Badia, ha convingut a adaptar el calendari de les moratòries de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) Rondes de Barcelona per la crisi del Covid-19.

Ho ha dit en resposta a una proposició del grup municipal del PP a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat d’aquest dimarts, en la qual ha demanat al Govern municipal aprovar una moratòria de la ZBE fins al 31 de desembre de 2021, i que no ha prosperat.

No obstant això, Badia ha convingut amb el regidor del PP Óscar Ramírez a estudiar el calendari de les moratòries, ja que l’ordenança preveu que les persones que acreditin uns ingressos econòmics inferiors a l’Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (Iprem) –de 537 euros al mes en 2018– més un 10% i que necessitin el seu vehicle de forma “indispensable” per treballar podran beneficiar-se d’un any de moratòria en la ZBE, fins l’1 de gener de 2021.

Així mateix, la normativa també contempla una moratòria d’un any per a furgonetes (N1), camions (N2, N3) i autobusos (m2 i M3) sense etiqueta ambiental de la Direcció general de trànsit (DGT): “S’adaptarà el calendari de moratòries, però s’haurà de tenir en compte i treballar en la lletra petita”, ha dit Badia.

Ha recordat que la crisi del coronavirus va provocar que s’ajornés l’entrada en vigor del règim sancionador de la ZBE, que estava previst per el 1 d’abril: “La ZBE ha vingut per quedar-se”, ha assegurat.

MOBILITAT POST-COVID
En la mateixa comissió, ha prosperat per unanimitat una proposició de JxCat que insta el Govern municipal a elaborar un pla de gestió global dels aparcaments subterranis i de fora de la calçada de la ciutat que permeti conèixer en temps real si estan lliures o no.

També s’ha aprovat per unanimitat una proposició de Cs que demana al consistori presentar, en el termini de tres mesos, un pla per reaordenar la mobilitat de la ciutat a la situació posterior al confinament pel Covid-19.

La regidor de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha afirmat que la mobilitat del futur es basarà en la “intermodalidad amb visió metropolitana”, i que tindrà els vianants i l’ús de la bicicleta i el transport públic al centre.