Una auditoria sobre l’aparcament a Barcelona de la Universitat Tècnica de Dinamarca i la Universitat de Barcelona, publicada per ‘El Periódico’, situa el cost de zona verda entre els més baixos d’Europa.
Segons l’estudi, els residents paguen 52 euros a l’any quan altres ciutats com Amsterdam i Estocolm estan cobrant 535 i 825 respectivament. Els autors del treball, Albert Gragera i Daniel Albalate, conclouen que si s’apugés fins als 300 euros, el consistori barceloní podria arribar a ingressar 70 milions d’euros cada any.
Segons les conclusions de l’estudi, les zones verdes i blaves de Barcelona són en realitat “subvencions encobertes” per a la compra de vehicles. Quantifica en 1.368 euros el que costa, de mitjana, anualment un aparcament subterrani a Barcelona, una xifra molt superior als 52 euros de la zona verda. I posa de manifest, que la taxa de cotxes per cada mil habitants és superior en aquelles zones de la ciutat on hi ha places per residents que les que no en tenen.
En el cas de la zona blava, apunta la mateixa auditoria, a Barcelona n’hi ha prop de 7.500. El seu preu, durant el dia, és inferior al de l’aparcament subterrani per hores i, el fet que de nit tingui un cost de zero –ciutats com Copenhaguen han optat per fer-les de pagament les 24 hores del dia per evitar la picaresca-, fa que pràcticament sempre estiguin plenes.