L’escola Baloo i l’escola bressol municipal l’Harmonia d’Horta – Guinardó de Barcelona, han estat dos dies sense llum per una incidència de la companyia elèctrica. Fonts sindicals han explicat que el problema va iniciar-se dilluns i han relatat les “pèssimes condicions” en què infants i treballadores van haver de conviure perquè, segons diuen, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut Municipal d’Educació van obligar-los a mantenir l’activitat. Fonts municipals i del consorci han defensat que la companyia elèctrica va dir que resoldria el problema “amb celeritat”, però han apuntat que la reparació es va anar ajornant. Dimarts a la tarda es va proveir els centres d’un generador que s’ha activat aquest dimecres, després d’una nova avaria.
Els afectats han assegurat que la incidència va deixar els infants i les treballadores en la “foscor absoluta” tret d’alguns fanalets de càmping que van portar les famílies. Han afegit que l’avaria va fer que no es pogués encendre la calefacció i que la nevera no refrigerés, de forma que el menjar i els medicaments dels petits no es podien mantenir en bones condicions. Alhora, han revelat que la manca de llum també va fer que no es poguessin apujar les persianes, de manera que van quedar bloquejades les sortides d’emergència.
El Consorci d’Educació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona han explicat que dilluns els dos centres es van quedar sense subministrament elèctric a causa d’una incidència de la companyia subministradora del servei, aliena al centre educatiu. “En un primer moment la previsió de la companyia era solucionar la incidència amb celeritat, però va anar modificant la seva predicció en diverses ocasions al llarg de tot el dia i va afirmar que dimarts quedaria resolta”, han explicat.
Amb tot, la situació no va millorar dimarts i els centres van seguir sense llum. Finalment, la tarda de dimarts, el Consorci va proveir l’escola bressol l’Harmonia i l’escola Baloo d’un generador per poder garantir el subministrament des de primera hora d’aquest dimecres. A primera hora del matí d’aquest dimecres la companyia ha restablert el servei i la jornada ha arrencat sense necessitat d’usar el generador.
Amb tot, a mig matí una nova avaria externa ha tornat a deixar els centres parcialment sense subministrament i s’ha acabat engegant el generador.