Divendres, 20 de juny de 2025
És notícia

El CSIF alerta de les modificacions que perjudiquen la Guàrdia Urbana de Barcelona

Avatar photo
Alguns agents de la policia barcelonina han notificat un clima creixent d’ansietat entre els membres del cos

Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) denuncia públicament el menyspreu de l’alcalde Jaume Collboni cap a la Guàrdia Urbana de Barcelona (GUB), després del tancament del primer cicle de negociació del nou Acord de Condicions de Treball i del Conveni Col·lectiu, finalitzat el passat 5 de juny. La manca de respostes per part de l’Administració i les retallades proposades situen la plantilla en una situació de màxima tensió laboral.

Des de CSIF, sindicat majoritari a la GUB, s’han plantejat durant setmanes un conjunt de propostes destinades a millorar les condicions sociolaborals, econòmiques i professionals de la plantilla. No obstant això, l’Ajuntament no ha donat resposta a cap d’aquestes propostes, ajornant qualsevol avanç fins a la segona fase de negociació prevista per a la tardor.

A més, l’equip de govern planteja modificacions en l’articulat del conveni que suposen una pèrdua clara de drets adquirits. CSIF rebutja frontalment aquestes modificacions i no subscriurà cap text que impliqui retallades per a la plantilla.

Retallades i greuges plantejats per l’Administració

Entre els principals punts denunciats per CSIF es troben:

  • Retallades econòmiques i socials: Proposta per eliminar el plus de desplaçament a la Zona Franca, limitar el complement de disponibilitat i suprimir el complement de revisió (codi 5104).
  • Flexibilitat horària: Es pretén eliminar els marges actuals (5 minuts diaris i 15 minuts en 4 dies al mes), els únics elements de conciliació de què disposa la GUB.
  • Reducció de drets laborals: Intenció de retirar la gimnàstica laboral com a part de la formació permanent, una pràctica habitual que CSIF considera imprescindible i que s’ha de consolidar com a dret.
  • Penalització pels judicis: L’Ajuntament deixa de cobrir les despeses derivades de l’assistència a judicis relacionats amb intervencions en altres administracions o fora de servei, i pretén, a més, descomptar aquest temps de la paga de productivitat d’abril.
  • Permisos i llicències: Es restringeixen les permutes internes, no es reconeix el permís parental de vuit setmanes i es continua penalitzant la baixa mèdica en la paga de productivitat. També es limiten injustificadament els permisos per assumptes propis, EBEP i dies addicionals de vacances, tot i no estar subjectes a necessitats de servei ni a percentatges.

CSIF ja ha iniciat els tràmits judicials corresponents davant l’aplicació arbitrària i il·legal d’aquests criteris per part de l’Ajuntament de Barcelona.

Un empitjorament sense precedents

El sindicat considera que el tracte actual a la Guàrdia Urbana per part de l’equip de Collboni supera en duresa el d’etapes anteriors. “Estem vivint una situació que ni tan sols Ada Colau es va atrevir a aplicar. El menyspreu cap a la plantilla és total, i l’estratègia de l’Ajuntament és clara: imposar retallades mentre ignora les propostes sindicals”, lamenten des de CSIF.

Aquesta pressió està generant un clima de creixent ansietat entre els membres de la GUB, identificant-se ja símptomes del conegut burnout laboral. CSIF recomana als agents que se sentin afectats que acudeixin al metge sense demora per prevenir possibles conseqüències per a la salut.

CSIF: ferm compromís amb la plantilla

CSIF continuarà defensant els interessos de la plantilla de la Guàrdia Urbana a totes les instàncies. “Necessitem unitat i suport ferm en aquesta lluita, que no és només del sindicat majoritari, sinó de tota la policia GUB”, conclouen des de l’organització.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Una marca catalana és reconeguda mundialment, i revoluciona l’alimentació canina

Notícia següent

VÍDEO | Diversos morts en un tiroteig en una escola d’Àustria

Notícies relacionades