Cau el tràfic al Port de Barcelona

Conesa diu que encara no es pot concretar quan tornaran els creuers a la capital catalana

Imatge del Port de Barcelona. Foto CEDIDA
El tràfic al Port de Barcelona va caure durant el primer semestre de l’any un 19% en relació amb el mateix període del 2019 com a conseqüència de la pandèmia. Segons ha explicat el director general del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, en roda de premsa telemàtica els descensos han estat de dos dígits en gairebé totes les categories. Les exportacions de contenidors han caigut prop d’un 3% (336.720 TEU) i les importacions ho han fet en un 15% (255.566 TEU).

Pel que fa als resultats, el port ha obtingut un benefici de 12,5 MEUR, un 39% menys. La presidenta, Mercè Conesa, ha assegurat que el pitjor moment de l’epidèmia ja ha passat, mentre que respecte els creuers no ha pogut concretar quan tornaran a la capital catalana.

Carbonell ha explicat que la davallada del tràfic total al Port de Barcelona també s’explica per la reducció en els transbordaments i en especial dels petrolis refinats. Pel que fa les exportacions, globalment han caigut un 5% -la de contenidors ho ha fet en un 2,9%- i les importacions han retrocedit un 15%.

Carbonell ha assenyalat que el descens del 3% és un “excel·lent comportament” tenint en compte el context i ha apuntat que ja s’està recuperant després de tocar fons al maig (16,6%).

Algunes de les davallades més acusades s’han produït en l’automoció, amb un 48% i en els tràfic Ro-Ro amb Itàlia i les Illes Balears, amb un 19%. Pel que fa en l’automoció, destaca el descens del 84,8% de l’abril, quan moltes fàbriques estaven tancades ni tampoc es venien vehicles per l’estat d’alarma.

També se’n va ressentir el mercat de lloguer, molt vinculat al turisme. Quant al tràfic Ro-ro, amb Itàlia la caiguda va ser d’un 12%, especial amb el nord d’Itàlia, on l’impacte de la covid-19 va colpejar més durament, mentre que amb les Illes Balears l’efecte s’ha notat pel descens en el turisme.