Després de l’any passat, en què Sant Jordi no es va poder celebrar pel confinament, les vendes d’enguany s’han vist beneficiades pel fet que la festa s’ha allargat diversos dies a la majoria de municipis catalans, mesura que es va prendre per tal d’evitar aglomeracions i facilitar la compra de llibres a tothom a través de la descentralització tant en el temps com en els espais.
En aquesta línia, la Cambra considera que el model organitzatiu implementat per la diada, dissenyada com a jornada professional del llibre i de la flor, amb dispersió d’espais, control de la gestió de fluxos en compra i signatures, o la cerca de noves ubicacions més segures, “ha aportat solucions que hauran de ser estudiades i analitzades amb rigor i deteniment per millorar futures edicions de Sant Jordi”. Mentrestant, la Cambra del Llibre ja està començant a treballar en la celebració d’una “tarda/nit de les llibreries i les biblioteques” a mitjans del mes de juliol a tot Catalunya.
Llibres més venuts
Quant al llistat definitiu dels llibres més venuts, no hi ha pràcticament canvis. Uns llibres que finalment representen només el 5% del total de vendes per Sant Jordi, reitera el Gremi. El podi dels llibres de ficció més venuts en català es manté amb ‘La dona de la seva vida’ (Columna Edicions), de Xavier Bosch, ‘Consumits pel foc’ (Proa), de Jaume Cabré, i ‘Tàndem’ (Ediciones Destino), de Maria Barbal.
Quant a la ficció en castellà, es mantenen el primer i segon classificats ‘Sira’ (Editorial Planeta), de María Dueñas, i ‘Independencia’ (Tusquets Editores), de Javier Cercas, però Eduardo Mendoza pren amb ‘Transbordo en Moscú’ (Seix Barral) la tercera plaça a ‘El juego del alma’ (Suma de Letras), de Javier Castillo.
I pel que fa a la no ficció, en català no s’ha mogut l’estimació provisional, amb ‘A cor obert’ (Columna Edicions), d’Oriol Mitjà, ‘Paraules d’Arcadi’ (Angle Editorial), d’Arcadi Oliveres i ‘El dia que vaig marxar’ (Univers Llibres), d’Albert Om, com els tres més venuts.
En castellà, Paz Padilla manté la primera posició amb ‘El humor de mi vida’ (Harper Collins) i Irene Vallejo, la segona, amb ‘El infinito en un junco’ (Siruela). Però l’advocat Javier Melero irromp en el tercer lloc amb ‘Cambalache’ (Ariel), en detriment de ‘En tierra de Dionisio’ (Acantilado), de María Belmonte.