El carrer Muntaner quedarà tallat per les obres de l'L8

Es tancarà a la circulació el tram entre els carrers de Laforja i Marià Cubí, durant un període de 13 mesos

07 d'agost de 2025 a les 11:28h

Les obres que el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica està duent a terme per al perllongament de l’L8 de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) comportarà afectacions a la mobilitat al carrer de Muntaner a partir del diumenge, 10 d’agost. En concret, es tancarà a la circulació el tram entre els carrers de Laforja i Marià Cubí, durant un període de 13 mesos.

Els treballs que s’executen en aquest àmbit corresponen a la construcció d’una de les sortides d’emergència del futur túnel del nou tram d’FGC, que discorrerà des de l’estació d’Espanya fins a Gràcia. A conseqüència del tall, els vehicles s’hauran de desviar per itineraris alternatius.

La Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona han treballat en una sèrie de mesures per tal de reduir l’afectació viària pel tall de Muntaner i per guanyar capacitat en vies alternatives. En aquest sentit, des del 27 de juliol s’ha canviat de sentit el carrer d’Amigó entre la Via Augusta i la Travessera de Gràcia. Les setmanes prèvies s’han fet treballs de senyalització vertical i semaforització i, tal com marquen els protocols municipals, des del 14 de juliol s’ha senyalitzat i comunicat al veïnat el canvi de sentit.
 

Amb aquest canvi de sentit, els vehicles que vinguin de la via Augusta podran girar en sentit mar pel carrer d’Amigó, abans d’arribar al carrer de Muntanercreant una nova connexió de baixada entre la Via Augusta i la travessera de Gràcia i l’avinguda Diagonal.

D’altra banda, a partir del 8 d’agost, s’amplia la capacitat de la Via Augusta, sentit Besòs, des del carrer Muntaner fins a Balmes, que quedarà configurada amb dos carrils per sentit. També es reconfigura la cruïlla amb Balmes per tal de guanyar la capacitat del trànsit que baixa per Muntaner de manera que pugui desviar-se per Via Augusta i recuperi el sentit mar a Balmes. En aquesta cruïlla també s’habilitarà el gir a l’esquerra de Via Augusta cap a Balmes per mantenir el sentit muntanya, ja que el carril de gir a l’esquerra cap a Brusi quedarà prohibit per mantenir el doble carril.

El tall afectarà l’itinerari habitual de la línia V13 de bus de TMB, que en sentit mar baixa per Muntaner. El bus baixarà per Muntaner fins al carrer de Madrazo per incorporar-se a Amigó fins a la travessera de Gràcia, per on anirà a recuperar l’itinerari habitual per Muntaner.

Per donar suport informatiu sobre les afectacions de la mobilitat, l’Ajuntament de Barcelona ha tornat ha desplegat un parell d’equips d’informadors a la zona per resoldre tots els dubtes que pot generar l’actuació entre els ciutadans i comerciants. Estaran des d’avui fins al dimecres 13 d’agost, de 8 a 12 hores i de 16 a 19 hores.

MÉS COBERTURA EN TRANSPORT PÚBLIC

La Generalitat té en marxa les obres per a connectar les línies Llobregat-Anoia i Vallès d’FGC i millorar i enfortir la cobertura de transport públic a Barcelona, amb un nou túnel de 4 quilòmetres que connectarà Espanya amb Gràcia, i amb noves estacions a l’Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. L’actuació suposa una inversió de més de 400 milions d’euros. Es preveu que beneficiï 19,5 milions de persones usuàries a l’any.

Els treballs d’obra civil van començar el gener de 2024 i s’han anat desplegant progressivament; actualment, estan en marxa les obres a tots els àmbits. Estan en marxa les tasques d’excavació del pou per on s’introduirà la tuneladora, a la Gran Via de les Corts Catalanes; el nou accés a l’estació d’FGC de Plaça Espanya, que substituirà l’existent, i d’un dels pous per a l’excavació dels túnels en mina que hi haurà entre l’estació i el pou d’atac de Gran Via. També es treballa en la zona logística per a l’excavació del túnel al parc de Joan Miró.
 

Finalment, estan en execució els treballs de les futures estacions d’Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia; així com de les sortides d’emergència de Consell de Cent i, com s’ha esmentat, Muntaner.

Sobre l'autor
marc pascual
Marc Pascual
Veure biografia
El més llegit