Categories: Barcelona

BEST es consolida com a Mega Terminal amb dues noves grues en el Port de Barcelona

El passat 7 de maig, Hutchison Ports BEST va rebre dues noves grues pòrtic de tipus super post panamax, que se sumen les onze ja operatives, juntament amb 2 noves shuttle carriers, ampliant la seva flota fins a 34.
Aquestes dues noves grues reforcen la posició competitiva de BEST gràcies a les seves 24 posicions de mànega, úniques al Port de Barcelona que permetran ampliar la seva capacitat per operar els grans vaixells. Les dues noves grues, tenen una altura sota spreader de 47 m. amb la possibilitat de créixer uns altres 5 m. més que els permet treballar en vaixells amb fins a 10 altures sobre bodega.
“Més allà de ser una de les terminals més eficients del món, l’arribada d’aquestes grues potenciarà els nostres avantatges competitius i BEST serà capaç d’operar tres mega vaixells de forma simultània, incrementant al seu torn la seva flexibilitat per atendre als vaixells de menor mida”, va dir Guillermo Belcastro, CEO d’Hutchison Ports BEST.
Per la seva banda, Mercè Conesa, presidenta del Port de Barcelona, que va ser present en el moment de l’arribada, va concloure que “la important inversió realitzada durant aquests anys és una autèntica demostració de la confiança que Hutchison Ports té en el Port de Barcelona i del compromís mutu per continuar guanyant competitivitat i qualitat de servei per als nostres clients. Per tot això, felicito tots els professionals d’Hutchison Ports BEST i els animo a continuar treballant per fer del Port de Barcelona el hub més competitiu i sostenible del sud d’Europa i de la Mediterrània”.
Després dels corresponents treballs de posada en marxa, les grues es podran incorporar a l’operativa diària durant el mes de juny i es presentaran al sector en un acte de benvinguda que se celebrarà el proper 17 de juny.
Hutchison Ports BEST pot assolir en l’actualitat productivitats de més de 40 moviments per hora i per grua. La combinació de les seves dimensions, equips, treballadors i el seu sistema operatiu nGen dona com a resultat una de les productivitats més elevades del món.
Finalment, Guillermo Belcastro va afirmar que “actualment, les operatives de prop de deu mil moviments, són cada vegada més freqüents a BEST, les quals poden ser completades en menys de 72 hores, minimitzant el temps d’escala en comparació amb altres ports. Això es tradueix en importants reduccions en termes de temps de trànsit, costos d’estada en port i emissions de CO2, el que suposa un gran benefici per a tota la cadena logística.”
Addicionalment, BEST continua amb la seva aposta inicial d’incorporar equips sostenibles, aquestes dues noves grues també utilitzen com les anteriors una tecnologia de regeneració als motors, que els permet reaprofitar l’energia generada durant l’operativa de forma més eficient. Aquest sistema de regeneració energètica més la seva operació semiautomàtica converteixen a BEST en una de les terminals més eficients des del punt de vista mediambiental.
Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Lleida aprova l’últim tràmit per iniciar les obres de la nova estació d’autobusos

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Lleida va aprovar divendres en una sessió…

2 minuts fa

Arriba la celebració de les Setmanes d’Arquitectura amb una àmplia programació

Demà arranquen les Setmanes d’Arquitectura 2024. Des d’aquest dimarts i fins al 28 de juny,…

5 minuts fa

Parets reobre les fonts públiques i les dutxes d’equipaments esportius

L'Ajuntament de Parets del Vallès ha decidit reobrir les fonts públiques i les dutxes dels…

5 minuts fa

Balaguer presenta una nova edició de la Festa Medieval de l’Harpia

L’Harpia Balaguer medieval començarà enguany el dijous dia 23 al vespre, amb una ruta gastronòmica…

7 minuts fa

Arriba la Festa del Comerç Just a Tarragona

Som Comerç Just i Banca Ètica a Tarragona. Canvia el teu consum i juntes canviarem…

7 minuts fa

Ferrer: “la seguretat de la infraestructura ferroviària és responsabilitat d’Adif”

El director dels Mossos d'Esquadra, Pere Ferrer, ha defensat que el primer responsable de la…

23 minuts fa

Esta web utiliza cookies.