Barcelona projecta reduir els desplaçaments en les hores punta amb horaris flexibles

El primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha presidit aquest dilluns la signatura d’un acord de col·laboració amb els principals sindicats i patronals per potenciar una mobilitat més sostenible, eficient i segura a la ciutat i la seva àrea metropolitana.

En la seva intervenció, Collboni ha emplaçat les empreses a acordar amb els seus empleats la promoció d’horaris flexibles, amb l’objectiu de reduir la congestió i evitar que els desplaçaments es concentrin en les hores punta.

En l’acte també han participat el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre; el de Pimec, Josep González, i els secretaris generals de CC.OO. i UGT, Javier Pacheco i Camil Ros, així com la regidor de Mobilitat i la comissionada Raquel Gil.

Els principis que inspiren ‘El Pacte per a una nova mobilitat laboral a Barcelona’ són la salut, la qualitat de vida i la conciliació laboral i familiar, la sostenibilitat i la qualitat ambiental de l’entorn i la col·laboració públic-privada, la competitivitat i la productivitat.

Collboni ha dit que l’Ajuntament crearà una taula de coordinació i seguiment del pacte, i també una oficina municipal de coordinació, assessorament i recursos per aconseguir els objectius i compromisos marcats.

El Govern municipal ha assenyalat que l’objectiu és que les grans empreses de la ciutat (de més de 500 treballadors), així com els grans centres educatius i esportius, tinguin plans de desplaçament.

DEBAT PER Al CONSENS

Sánchez Llibre ha demanat a l’Ajuntament que s’escolti a totes les parts per aconseguir un veritable consens, mentre que González ha alertat que el pacte no pot oblidar la importància del sector turístic en l’economia i la mobilitat a la ciutat.

Pacheco ha advertit que “la classe treballadora viu un procés de gentrificación” que els allunya del centre de les ciutats i, moltes vegades, dels seus llocs de treball, i ha afegit que el teletreball no pot envair la vida privada de les persones.

Així mateix, Ros ha apostat per abordar una visió de la Barcelona metropolitana, que inclogui les zones industrials properes, i ha demanat que els costos de transició cap a una mobilitat més sostenible “no els paguin els treballadors”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El SEA entra en funcionament demà amb més de 1.000 agents logístics inscrits

Notícia següent

Comencen les obres per convertir en via verda l’antic traçat del Carrilet entre Tortosa i Deltebre

Notícies relacionades