Dimarts, 22 d'abril de 2025
És notícia

Barcelona prohibirà que els vehicles privats utilitzin els laterals de Diagonal i Gran Via

Com a excepció, podran circular-hi bicicletes, taxis, càrrega i descàrrega, busos i veïns o usuaris d'un pàrquing

L’Ajuntament de Barcelona vol convertir algunes de les mesures provisionals adoptades durant la pandèmia als carrers en estructurals. Per això, a partir del 8 de febrer prohibirà als vehicles privats utilitzar els laterals de l’Avinguda Diagonal i els de la Gran Via de les Corts Catalanes. L’objectiu del consistori és pacificar els laterals de forma permanent i per tant, només permetre el pas de vehicles en alguns casos.
Només hi podran circular bicicletes o vehicles de mobilitat personal, taxis, vehicles de càrrega i descàrrega, busos i veïns o usuaris d’un pàrquing, així com clients d’hotels. A banda, la velocitat màxima de circulació serà de 30 km/hora i s’obligarà a fer girs obligatoris en alguns carrers, excepte si són taxis o bicis.

La mesura que restringirà de forma estructural el pas de vehicles vol impedir que el trànsit privat circuli en línia recta al llarg dels laterals i que aquests s’utilitzin per creuar la ciutat.

Així, la senyalització que es farà visible de forma progressiva a partir del 8 de febrer obligarà a girar en alguns dels carrers, exceptuant les bicicletes i els taxis, que sí que podran seguir recte.

Girs obligatoris

Al lateral mar de Diagonal, entre la plaça Francesc Macià i passeig de Sant Joan, els vehicles hauran de desviar-se en els creuaments amb Muntaner, Rambla Catalunya, Pau Claris i Bailén.

Al lateral muntanya de Diagonal, entre passeig de Sant Joan i la plaça Francesc Macià, els girs s’hauran de fer als creuaments amb Roger de Llúria, Via Augusta i Aribau.

Al lateral mar de Gran Via, entre plaça Espanya i el carrer Marina, els girs obligatoris s’hauran de fer als creuaments amb Vilamarí, Viladomat, Villarroel, Muntaner, Balmes, Pau Claris, Nàpols i Marina.

Amb la nova senyalització, els vehicles que tinguin permès l’accés als laterals -exceptuant bicis i taxis- hauran de buscar recorreguts alternatius als habituals per arribar al seu punt de destí, ja que hauran de complir amb aquests girs. Això pot afectar, per exemple, el recorregut d’un veí amb el seu cotxe per arribar fins al pàrquing de casa o un transportista que distribueix mercaderies a un comerç.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La depilació làser és permanent?

Notícia següent

L’IMSST posa en marxa un servei de suport de tràmits en línia per a la Gent Gran

Notícies relacionades