Segons ella, el missatge és “inequívoc”: “Volem que els límits de velocitat es compleixin, conduïm massa ràpid per Barcelona”, ha assegurat.
De fet, l’any 2020 les infraccions per excés de velocitat a Barcelona es van pràcticament doblar, passant de les 347.173 a les 604.104 denúncies per aquest concepte. A més, l’excés de velocitat és una de les causes indirectes principals de sinistre a la ciutat.
“El repte és rebaixar de manera generalitzada la velocitat, hem d’aixecar el peu de l’accelerador”, ha reiterat la regidora de Mobilitat.
Nous radars
El director de Serveis de Mobilitat, Adrià Gomila, ha explicat que desplegaran tres tipus de radars: de tram, de punt i pedagògics.
El de tram, ha recordat, calcula la velocitat mitjana entre dos punts. Al març entrarà en servei un nou radar de tram al túnel de la Rovira i a l’estiu un altre al túnel de Badal. A més, de cara l’any 2022 també està previst un nou radar de tram a la ronda Litoral, al voltant del moll de la fusta.
De radars de punt, més convencional, se n’instal·laran 44 de nous, dels quals 12 estan vinculats al programa Protegim Escoles. Destaquen, per exemple, dos radars que s’ubicaran al carrer d’Aragó, dos més a l’avinguda Diagonal, un a la ronda General Mitre o un a l’avinguda del Paral·lel, entre altres.
L’Intendent Major cap de la Divisió de Trànsit de la Guàrdia Urbana, Jesús Hernando, ha assegurat que el criteri més important a l’hora de decidir els nous punts ha estat la sinistralitat i la gravetat dels sinistres, però també s’han tingut en compte llocs on sovint es detecten excessos de velocitat.
Per últim, també hi haurà nous radars pedagògics, que adverteixen al conductor si supera el límit però sense generar sanció.
Segons Gomila, el radar pedagògic serveix per recollir dades i mesurar velocitats, però també té un “efecte” sobre els conductors, que redueixen la velocitat. L’efecte, segons ha dit, dura entre 3 i 4 setmanes i després per l’efecte pedagògic, per això es varia la ubicació.
Instal·lar un radar de punt té un cost d’uns 30.000 euros mentre que un de tram costa uns 250.000 euros.