Barcelona incrementa les subvencions per digitalitzar el comerç de proximitat

L’ajuntament posa en marxa una cinquantena de cursos en línia per formar els professionals del sector

Pla general de l'Ajuntament de Barcelona. Foto CEDIDA

L’Ajuntament de Barcelona ha incrementat un 66% les subvencions per digitalitzar el comerç de proximitat i la restauració, passant dels 300.000 euros de l’any passat als 500.000 euros. El pla del consistori pretén donar una resposta integral a les necessitats dels establiments per fer aquesta transformació. Per aquesta raó el Cibernarium ha posat en marxa 52 cursos en línia, amb 52.000 destinataris potencials, per formar els professionals del comerç i la restauració. Paral·lelament, la Direcció de Comerç i l’Àrea d’Innovació i Transició Digital posaran en marxa una plataforma única a internet pels comerços que permetrà tenir un mapa per districtes i barris amb informació de cada establiment i fer pagaments telemàtics.

El primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, ha destacat, a través d’un comunicat, que “el comerç de proximitat és fonamental perquè Barcelona continuï sent tal com la coneixem”. “Tenim clar que un dels principals reptes a què s’enfronta el sector és la competència amb el comerç digital, més encara després de tot el que hem viscut en els darrers mesos”, ha afegit. I és que, segons Collboni, “ens hi juguem el model de ciutat i un alt percentatge dels llocs de treball dels barcelonins i barcelonines”.

Segons el consistori, “ara és el moment d’impulsar accions per preparar l’escenari de futur en un entorn digital, acompanyar la transformació digital de les empreses i potenciar les competències digitals de comerciants i restauradors”.