Barcelona incrementa el control dels bicitaxis perquè “no encaixen en el model de la ciutat”

La Guàrdia Urbana posa unes 600 denúncies fins al maig a vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes

Un control de la Guàrdia Urbana a la Barceloneta on els agents comproven que els conductors dels bicitaxis complexin la normativa. ACN

L’Ajuntament de Barcelona ha incrementat el control dels bicitaxis i dels Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) per reduir els conflictes a la via pública, especialment a les zones on hi poden haver més molèsties amb els vianants. En declaracions als mitjans aquest dissabte al migdia, el tinent de l’alcaldia de Prevenció i Seguretat, Albert Batlle, ha assegurat que aquests vehicles no agraden al consistori perquè “no encaixen ni en el model de la ciutat, ni en el model turístic que volem”. “És una activitat que cal controlar perquè si no estan ben regulades causen molèsties”, ha assegurat. Entre els mesos de gener i maig, la Guàrdia Urbana ha posat gairebé 600 denúncies a vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes.

L’ajuntament barceloní ha detallat que de les 588 denúncies que s’han imposat a aquests vehicles, 326 han estat per no complir amb els permisos i 253 per estacionar malament. Batlle ha subratllat que aquest “no és un model de transport urbà” que defensin des del consistori perquè “els bicitaxis no ajuden” a la “seguretat viària”. “Tenim un compromís per la mobilitat seguretat segura i ordenada i com que la situació aquest estiu serà bona, ens avancem als fets i incrementarem els controls en els pròxims dies i les pròximes setmanes” a aquests vehicles, ha anunciat.

En el mateix sentit s’ha expressat el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, que ha anunciat que des del consistori faran “respectar els espais compartits i les ordenances” i que combatran “qualsevol activitat que sigui il·legal o que no tingui les autoritzacions pertinents”. Collboni ha recordat que els bicitaxis estan regulats en part per l’executiu espanyol i per la Generalitat, però ha subratllat que l’ajuntament “exercirà amb totes les conseqüències” el seu àmbit de competències. En aquest sentit, ha subratllat que controlaran especialment que els vehicles que circulin tinguin “totes les autoritzacions” i ha destacat que en els darrers dos anys “s’han confiscat més de 200 bicitaxis”. De fet, segons un comunicat de l’ajuntament aquest dissabte, des de principis d’any han entrat al Dipòsit Municipal de Vehicles 255 vehicles de mobilitat personal i 35 bicitaxis.

El consistori ha detallat que està treballant amb la Direcció General de Trànsit (DGT) per establir una instrucció tècnica amb els requisits d’obligat compliment perquè tots els bicitaxis que circulin per la ciutat ho facin en condicions òptimes de seguretat. A més, ha anunciat que demanarà a la Generalitat que reguli el sector com a activitat econòmica perquè existeixi un marc legal.

Restriccions a Ciutat Vella

Aquest estiu, com es fa des de 2016, s’ha elaborat un decret que limita les zones de pas de bicicletes, vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes d’ús comercial pels carrers de Ciutat Vella. Durant els mesos d’estiu aquesta tipologia de vehicles només poden desplaçar-se per dues rutes determinades que els permeten vorejar el districte sense entrar a l’interior.