Barcelona destina l’impost turístic a projectes de reactivació econòmica

S'invertiran 2,9 milions d'euros

Imatge de Barcelona des de la muntanya de Montjuïc. Foto: Julio Collado

L’Ajuntament de Barcelona ha acordat destinar 2,9 milions d’euros procedents de l’Impost sobre les Estades en Establiments Turístics (IEET) a la promoció turística de la ciutat, el desenvolupament de el teixit empresarial i l’incentiu del consum local.

El consistori ha informat aquest dissabte en un comunicat que amb aquesta partida es finançaran els circuits i protocols per ser una ciutat segura després de la desescalada per la Covid-19, així com la innovació turística.

Entre els projectes que se subvencionaran figuren el de Compromís de Sostenibilitat Turística Barcelona Biosphere, el Business With Social Value o Impulsem el que Fas, de Barcelona Activa.

També es finançaran accions de promoció del consum en mercats municipals o en comerços de la ciutat en la propera campanya de Nadal, així com actuacions de promoció internacional dirigides a la captació d’inversions, esdeveniments, congressos i al posicionament de Barcelona com a Capitalitat Mundial per a la alimentació Sostenible 2021.

L’ajuntament anuncia també un paquet de suport per reactivar les indústries culturals i creatives, que, diu, “han de contribuir a la diversificació dels atractius de Barcelona com a destinació turística”.

El regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, afirma en el comunicat que “la prioritat d’aquests projectes és posar l’impost turístic al servei de la reactivació econòmica, especialment en suport a un sector com el de l’turisme, que és un dels més afectats per la crisi la Covid-19 i que genera un volum important d’ocupació a la ciutat”.

Els projectes que es finançaran, explica Marcé, “tenen com a primera prioritat articular i projectar-nos com a ciutat i destinació turística segura en l’era post-Covid”.