Barcelona destina 5 milions d’euros a la campanya de Nadal

Plaça Catalunya serà l'epicentre de les activitats i plaça Universitat serà un homenatge a la ciutadania davant la covid

Alguns dels responsables de la campanya de Nadal de Barcelona. ACN

L’Ajuntament de Barcelona vol que la metròpoli es converteixi en ‘La ciutat del Nadal’ durant 40 dies amb la voluntat d’animar a la ciutadania en temps de pandèmia, dinamitzar la zona comercial -especialment la del centre- i donar un impuls a la cultura. Per fer-ho realitat ha incrementat un 25% el seu pressupost respecte l’any passat i destinarà a la campanya d’aquestes festes 5 milions d’euros.

En aquesta edició plaça Catalunya serà l’epicentre de les activitats programades i acollirà el Festival de Nadal amb més de 100 sessions d’arts escèniques i música per a tots els públics. També destaca plaça Universitat, que homenatjarà el paper que ha tingut la ciutadania davant la pandèmia. A més, la ciutat s’omplirà de concerts sorpresa de jazz.

Colau ha explicat que la campanya de Nadal tindrà com a protagonistes el comerç i la cultura perquè són dels sectors més afectats per les restriccions que s’han aplicat per frenar la pandèmia de la covid-19. L’alcaldessa ha reconegut que aquest serà un “Nadal difícil a nivell emocional” però ha defensat que “és més necessari que mai”. “Els nens necessiten més il·lusió que mai”, ha reflexionat en eu alta.

“Aquesta és una ciutat màgica amb un enorme teixit comercial”, ha destacat la batllessa tot afirmant que aquest sector “forma part de l’ànima” de Barcelona. Colau ha fet una crida a “anar al comerç de proximitat i especialment al centre perquè necessitem que bateguin”. Per aquesta raó ha animat a la ciutadania a “redescobrir el centre de la ciutat” i dos dels seus epicentres: plaça Catalunya i plaça Universitat.

Per la seva banda, el tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha explicat que aquest any hi haurà “encara més novetats” que altres anys, especialment al centre de la ciutat. “Farem tot el que fèiem i fins i tot una mica més”, ha assegurat tot afegint que ho faran amb la voluntat que aquestes activitats permetin reactivar especialment la cultura i l’economia.

El gestor cultural i comissari de la campanya, Oriol Martí Sambola, ha explicat que “la idea bàsica és que totes les activitats estan pensades per fer-se a l’espai públic, totes són gratuïtes i tenen un vincle amb el Nadal i el comerç”. “És una programació de Nadal amb un llenguatge universal, amb referències clàssiques i contemporànies”, ha resumit tot afegint que és una “oportunitat excel·lent per mostrar a la ciutadania el talent local i el teixit de la creativitat local en les arts visuals, plàstiques i musicals”.

En total seran 40 dies d’activitats, que van començar aquest dijous 26 de novembre amb l’encesa de llums i que s’allargaran fins al 7 de gener. Totes les activitats estan obertes a tot el públic, però en alguns casos caldrà fer reserva. Aquest és el cas del recinte del Fòrum, on la ciutadania es podrà apropar als elements de la cavalcada i els nens podran lliurar la seva carta i contactar virtualment amb els reis i patges.

La plaça Catalunya serà l’epicentre de les activitats d’aquestes festes gràcies al Festival de Nadal, que comptarà amb més d’un centenar de sessions d’arts escèniques i música matí, tarda i nit. Tota la plaça es convertirà en un gran escenari amb diverses plataformes dissenyades per l’arquitecte Jordi Queralt. Les activitats del matí estan pensades per famílies amb nens. A la tarda les arts escèniques i la música prendran el relleu amb espectacles per a 450 persones assegudes. I a la nit, la companyia barcelonina Insectotròpics ha interpretat el clàssic ‘Conte de Nadal’ de Charles Dickens amb un muntatge en el qual participaran una seixantena de nens del Cor del Raval.

L’altre punt neuràlgic del Nadal a Barcelona serà la plaça Universitat amb un muntatge lumínic amb projeccions sobre teles transparents que a través d’un miler de frases i textos evocaran les sensacions que s’han viscut durant la pandèmia. El muntatge vol ser un homenatge a la ciutadania que “fa mesos que fa grans esforços emocionals, físics, econòmics i familiars”. La instal·lació es concep com una constel·lació visual i flotant.

La música també tindrà molt protagonisme en aquesta edició. De fet, entre el 17 de desembre i el 5 de gener, Barcelona s’omplirà de concerts sorpresa. Concretament es faran un centenar de concerts en una cinquantena de llocs de la ciutat sense previ avís.

Tot i l’increment del pressupost de la campanya de Nadal, que ha passat de 4 milions d’euros a 5 milions d’euros, la pandèmia ha obligat alterar la tradicional arribada dels Reis Mags i a anul·lar el Saló de la Infància.