Divendres, 14 de febrer de 2025
És notícia

Barcelona aprova el projecte per construir la futura Casa Àsia al Palau Reial de Pedralbes

Avatar photo
Les obres iniciaran durant aquest primer trimestre i finalitzaran a l’estiu del 2026
exterior-pavello-4-casa-asia

La Comissió de Govern ha aprovat definitivament el projecte de rehabilitació dels Pavellons 3 i 4 del recinte del Parc del Palau Reial de Pedralbes per ubicar -hi la futura seu de la Casa Àsia.

La proposta de Cobrusi Arquitectes té com a objectiu rehabilitar de forma integral els dos edificis i fer les actuacions necessàries per acollir l’activitat d’equipament.

Per al regidor de les Corts, David Escudé, “Aquestes actuacions de millora als pavellons 3 i 4 dels jardins del Palau de Pedralbes permetran el trasllat de la nova seu de Casa Àsia el 2026, coincidint amb el seu 25è aniversari. Es tracta d’una actuació fruit de la col·laboració entre administracions que suposarà una reforma integral dels espais d’un dels edificis més emblemàtics del districte”.

El projecte, amb una superfície construïda de 1.993,49 m2, integra una actuació global de recuperació i posada en valor de les qualitats patrimonials del conjunt juntament amb una renovació i actualització de les edificacions existents adequant-les a l’ocupació del nou d’equipament en termes d’accessibilitat, sostenibilitat i eficiència energètica amb l’objectiu d’acollir la Nova Seu de Casa Àsia.

El calendari preveu que les obres s’iniciïn en el primer semestre de 2025 i que després de l’estiu de 2026, Casa Àsia es pugui traslladar de la seva ubicació actual a la Capella dels Infants Orfes, a Ciutat Vella, cap a la nova seu, als pavellons 3 i 4 del Palau de Pedralbes. El Pressupost del projecte es de prop de 6ME (IVA inclòs) i el termini previst per a l’execució de les obres és de 13 mesos.

El pavelló 3 es destinarà a oficines i sales de reunions, encara que també es podrà donar ús al seu pati interior per a l’organització d’esdeveniments, mentre que el pavelló 4 està previst que albergui els espais de la institució oberts al públic: auditori, mediàtica i sales polivalents per a la realització de tota mena d’activitats.

Prèviament a la licitació i aprovació del projecte, el passat mes d’octubre es va aprovar el Pla Especial integral i de millora urbana per a la regulació dels equipaments situats al parc del Palau de Pedralbes. El pla, pas previ per a l’impuls de les obres, suposa l’adequació urbanística dels pavellons dels jardins de Pedralbes, així com l’ajust de la delimitació de la qualificació d’equipament del Palau, únicament pel que fa als espais lliures enjardinats del seu entorn i sense afectar la mateixa construcció.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
façana comu escaldes

El Comú d’Escaldes-Engordany ha destinat més de 50.000 euros per 243 ajudes durant el 2024

Notícia següent
exposicio-silenci-despullat-diputacio-tarragona

L’exposició ‘Silenci despullat. UnaDonaUna’ ja està disponible al Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona

Notícies relacionades