El regidor de l’Eixample, Jordi Martí, ha destacat la importància que ha tingut la pressió dels veïns en l’execució de la reforma. “Aquests grups de veïns que queden en aquests carrers sou com una espècie a protegir”. Ho ha dit davant Màrius Armengol, membre de la plataforma SOS Ronda Universitat, que ha valorat positivament les obres i ha dit que en aquest moment els autobusos fan 400 operacions amb 8.000 usuaris diaris a la ronda Universitat.
Les obres s’iniciaran aquest diumenge, 22 de novembre, amb els treballs previs de pintura a alguns trams de la ronda per redistribuir carrils i preparar la secció per les obres. L’afectació important començarà dilluns 23. La intervenció es farà en dues fases, una a la banda mar i una altra a la banda muntanya, i s’executarà principalment entre setmana i en horari diürn, tot i que també hi haurà alguns treballs en cap de setmana i en horari nocturn.
En els moments de màxima afectació, les obres comportaran l’ocupació de quatre carrils de circulació, dos a cada banda de la ronda. Per garantir la mobilitat es redistribuirà l’amplada dels carrils actuals per mantenir sempre com a mínim dos carrils de circulació i un de bus en servei. Mentre durin les tasques les voreres s’ocuparan de manera parcial i quan es treballi a la banda muntanya hi haurà afectacions sobre algunes línies d’autobús.