Barcelona amplia les voreres de la ronda Universitat amb dos carrils de circulació

Les obres començaran diumenge, acabaran al març i suposaran una inversió de 350.000 euros

Barcelona iniciarà el diumenge vinent les obres de la ronda Universitat per ampliar les voreres, que passaran de cinc a vuit metres, a través de l’eliminació de dos dels quatre carrils de circulació, mantenint els dos carrils bus. Les obres suposaran una inversió aproximada de 350.000 euros i acabaran el març del 2021.
La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, ha explicat que la transformació es pot fer gràcies a un acord del consistori amb el Govern de la Generalitat que s’explicarà la setmana vinent i que permetrà el trasllat de “moltes” de les parades d’autobús que estan a la ronda Universitat en altres espais com l’Estació del Nord i l’Estació de Sants.
Es guanyaran 1.730 m2 per als desplaçaments a peu. “Volem que la ronda Universitat deixi de ser una estació a l’aire lliure”, ha destacat Sanz, que ha dit que considera que les obres també serviran per potenciar el comerç de proximitat. Les ampliacions de voreres s’aprofitaran per col·locar-hi 66 testos amb arbres, inexistents fins ara a la ronda, i per ressituar-hi les marquesines de les parades de bus.

El regidor de l’Eixample, Jordi Martí, ha destacat la importància que ha tingut la pressió dels veïns en l’execució de la reforma. “Aquests grups de veïns que queden en aquests carrers sou com una espècie a protegir”. Ho ha dit davant Màrius Armengol, membre de la plataforma SOS Ronda Universitat, que ha valorat positivament les obres i ha dit que en aquest moment els autobusos fan 400 operacions amb 8.000 usuaris diaris a la ronda Universitat.

Les obres s’iniciaran aquest diumenge, 22 de novembre, amb els treballs previs de pintura a alguns trams de la ronda per redistribuir carrils i preparar la secció per les obres. L’afectació important començarà dilluns 23. La intervenció es farà en dues fases, una a la banda mar i una altra a la banda muntanya, i s’executarà principalment entre setmana i en horari diürn, tot i que també hi haurà alguns treballs en cap de setmana i en horari nocturn.

En els moments de màxima afectació, les obres comportaran l’ocupació de quatre carrils de circulació, dos a cada banda de la ronda. Per garantir la mobilitat es redistribuirà l’amplada dels carrils actuals per mantenir sempre com a mínim dos carrils de circulació i un de bus en servei. Mentre durin les tasques les voreres s’ocuparan de manera parcial i quan es treballi a la banda muntanya hi haurà afectacions sobre algunes línies d’autobús.