L’Ajuntament de Barcelona, Barcelona Activa, Barcelona Comerç i Endesa fomentaran la digitalització dels petits comerços per tal de poder adaptar-se als nous hàbits de consum. La companyia elèctrica pagarà 500.000 euros per contractar 20 joves agents digitals que assessoraran i acompanyaran 400 petits establiments a millorar la seva venda electrònica, anunciar-se millor a internet o posicionar millor les seves xarxes socials.
El primer tinent d’alcaldia de Barcelona, Jaume Collboni, i la regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín, han presentat la iniciativa al costat de la directora general d’Endesa a Catalunya, Isabel Buesa, i del president de la fundació Barcelona Comerç, Salva Vendrell, en un acte a La Pastisseria, a tocar de la plaça Letamendi.
El projecte ‘Re-connectant’ s’emmarca en el pla de digitalització del comerç que l’Ajuntament va posar en marxa a l’inici de la pandèmia, fa un any, per tal de disminuir els efectes adversos de la crisi i impulsar la competitivitat i la digitalització del comerç presencial per als propers anys.
Collboni ha dit que els competidors del comerç electrònic són “molt poderosos” i el petit comerç tradicional no només s’ha de reactivar després de la crisi de la pandèmia sinó que també “s’ha de posar al dia”. “Hem de competir amb les mateixes armes i ho farem millor”, ha dit en primera persona. No obstant, no ha volgut donar detalls sobre la possible implantació d’una taxa als gegants del comerç electrònic i l’ús de l’espai públic que fan els seus repartidors.
Els 25 agents digitals assessoraran personalitzadament els comerços per tal d’establir estratègies de màrqueting en línia, dinamitzar les seves xarxes socials, donar-los una coherència i fomentar la venda electrònica.
Vendrell ha dit que és una “necessitat imperiosa” del comerç de proximitat la seva adaptació digital. De moment s’han apuntat al projecte 170 establiments.