Sanz ha destacat que l’aprovació feta pel Consell d’Administració de BIMSA dona compliment al conveni de col·laboració i ha assegurat que es començaran obres el més aviat possible.
De fet, amb aquesta primera adjudicació s’inicia el compte enrere per iniciar les obres del tramvia a partir de l’any que ve. Tot i això, en relació a la primera fase de connexió encara queden pendents d’adjudicació cinc lots més, relacionats amb sistemes i vies, que es preveu resoldre en els propers mesos.
El lot 1 s’ha adjudicat a la UTE Ferrovial Construcción S.A- Construcciones Rubau S.A- Copisa per un import de 8,3 milions d’euros. El lot 2 s’ha adjudicat a la UTE Vias y construcciones, S.A. – CRC Obras y Servicios, S.L per 10 milions d’euros.
L’adjudicatari del lot 3 és la UTE Copicsa, S.A – Sacyr Construcción, S.A – Scrinser, S.A. per 16,6 milions mentre que l’adjudicatari del lot 4 és la UTE Comsa, S.A.U. – FCC Construcción, S.A per 10,9 milions.
En paral·lel, dijous el ple de l’Ajuntament de Barcelona va aprovar una despesa de 9,6 milions d’euros a favor de l’Autoritat del Transport Metropolità, per finançar la presa de corrent soterrada de la connexió de la infraestructura tramviària.