Dissabte, 26 d'abril de 2025
És notícia

ATENCIÓ: Mor d’un infart cerebral vuit dies després de rebre l’AstraZeneca

Avatar photo

Un il·licità de 64 anys mor d’un infart cerebral vuit dies després de rebre la vacuna d’AstraZeneca contra el coronavirus. La família de la víctima atribueix que les complicacions han pogut estar relacionades amb la inoculació de la dosi encara que exposen que els metges li van assegurar que la vacunació no suposaria riscos, tot i la patologia que arrossegava Joan Carles, una malaltia pulmonar inflamatòria crònica coneguda com EPOC .

Dos dies després que li subministressin la dosi va patir una aneurisma, malaltia cerebrovascular que afavoreix les trombosis i que poden derivar en una embòlia cerebral.

Tal i com relata el seu entorn, aquest usuari va acudir a vacunar-se el passat 6 d’abril al poliesportiu del Toscar d’Elx passades les 17 hores. Segons explica la seva filla, Jimena Martínez, el seu pare va trucar diverses vegades al seu centre de salut perquè li expliquessin si hi havia contraindicacions i li van indicar que en el punt de vacunació el personal li explicaria. Segons relata aquesta familiar, no van apreciar que hi hagués problemes per a la injecció.

Aquella mateixa matinada, el seu pare es va aixecar de matinada amb forts mals de cap i va prendre Paracetamol com li havien recomanat, assegura. A l’endemà, dimecres, va començar a notar de manera intermitent diverses punxades en diverses parts del cos com el pulmó, el cor, els ronyons o el cap, encara que tal com relata el familiar els dolors van cessar.

Un dia més tard, dijous, quan va anar a treballarl, en una empresa local d’electromecànica, es va desmaiar i va acabar vomitant, explica la seva filla. Llavors els companys de la feina van avisar a emergències i un SAMU el va desplaçar a Urgències de l’Hospital General d’Elx, i es trobava conscient.

El divendres 9 d’abril va ser traslladat a l’UCI de l’Hospital General d’Alacant per a realitzar-li més proves específiques i controlar la coagulació de la sang. Tot i que semblava estabilitzar-al matí següent la medicació que li estaven subministrant no feia efecte. Els van comunicar que havien aparegut alguns trombes al cap, segons relata l’entorn familiar.

El seu estat era tan crític que no es va autoritzar una altra intervenció i tres dies més tard va morir per mort encefàlica, tal i com explica El Periódico.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Una única dosi de la vacuna contra la covid redueix a la meitat la transmissió

Notícia següent

El Primavera Sound 2022 s’allargarà dos caps de setmana i acollirà 400 bandes

Notícies relacionades