Arriba el primer dels nous trens que permetran enllaçar Barcelona i Sabadell cada 5 minuts

El comboi se sotmetrà a un període de proves i després arribaran els catorze restants a raó de dos cada mes

Aspecte del primer dels quinze nous combois que han d'arribar a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. CEDIDA

El primers dels 15 nous trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que han de permetre ampliar l’oferta entre Barcelona i Sabadell i Terrassa fins a oferir-ne un cada cinc minuts s’ha presentat aquest dijous. Quan hi hagi tots els combois també s’ampliarà l’oferta entre Barcelona i Sant Cugat, amb una sortida cada dos minuts i mig, en ambdós casos en hores punta.

El tren presentat avui estarà en període de proves durant sis mesos abans d’entrar en servei. Té quatre cotxes i capacitat per a 775 persones. Inclou dos espais multifuncionals per a persones amb mobilitat reduïda i bicicletes i connexió USB a tots els seients. El president d’FGC, Ricard Font, ha remarcat que per als nous serveis es contractaran més de 200 persones.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha explicat durant la presentació de la nova màquina que abans d’entrar en servei el tren estarà en període de proves durant sis mesos, i que després FGC rebrà dues unitats cada mes fins arribar a la quinzena prevista. La inversió és de 99,5 milions d’euros.

Calvet, que ha subratllat que un cop tots els combois entrin en servei FGC assolirà freqüències de pas com les del Metro, ha defensat la millora del transport públic com a “part fonamental del repte generacional que és la lluita contra el canvi climàtic”.

Amb els nous combois el servei de transport ferroviari de la Generalitat en tindrà 61 en funcionament, que permetran passar de 80 a 110 milions de viatgers anuals, segons els càlculs que ha expressat Calvet.

Aquesta actuació forma part, a la regió metropolitana de Barcelona, “d’una cartera de grans projectes, com la millora de la línia Llobregat – Anoia”, amb actuacions que sumaran 1.000 milions en 10 anys, ha anunciat el conseller, atès que és “una línia que necessita molta inversió per posar-la al dia”.

Un altre gran projecte és la unió de les línies del Vallès i Llobregat-Anoia, mitjançant el perllongament de l’L8, entre plaça d’Espanya i Gràcia, pressupostada en 400 milions. Tot plegat amb l’objectiu d’arribar als 240 milions de viatges anuals el 2026.